rackartyg

Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av Anna Östervall - 30 augusti 2011 18:18

Bestämde mig för att åka hem idag. Jag vågar mig inte upp på fjällen ensam och jag får hela helgen med familjen om jag åker idag. Tänkte gå en timmes promenad med Faran innan vi åkte, men… Väl på väg så bestämmer jag mig för att gå Sjusjön runt, då kan jag inte gå vilse! Det tog ungefär två timmar och var en härlig promenad.


Passerade detta söta lilla hus idag igen



Lite underligt väder var det... Jag fick för mig att det regnade och hade på mig stövlar, regnställ och keps. Efter ca 1,5 timme insåg jag att så inte var fallet...

    Fullt med björkar, det har jag inte sett här tidigare!




För att passera vattendraget/lilla forsen på bilden ovan gick jag på ovanstående och Faran gjorde mig sällskap, varför ta den lätta vägen?

   
Faran och får

    Underbar utsikt! Inte helt fel att sitta i den badtunnan och se ut över sjön! 


Ser ni vad jag fotat, förutom utsikte frå vardagsrummet? Se bilden nedan annars


Inte så bra denna förstoring heller men det är en stor, jättefin räv! Inte alls som de skabbrävar man är van att se på Lidingö.

Efter att ha duschat, packat klart bilen och grovstädat (städning ingår men med en fällade schäfer...) var det dags att vända bilen hemåt. Ca 8 timmar och 64 mil senare var vi hemma igen! Längtar redan tillbaka...

Av Anna Östervall - 30 augusti 2011 08:40

Vi hade planerat att gå på en längre tur idag, men då Sophie hade ont i ryggen och Tiffany verkade halt bestämde vi oss för att gå en kortare tur innan de styrde bilen hem mot Lidingö. Lite märkligt då det verkat komma under natten, hon har inte visat någonting de tidigare dagarna och ingenting igår kväll... Tiffany var dock väldigt halt och vi insåg efter ca 50 meter att det inte skulle släppa efter en bit så vi återvände till stugan och Sophie och Tiffany åkte hem direkt.


Faquera tillbringar som vanligt morgonen i hallen



Vi är på G! 


Men... det är tyvärr inte vårt resesällskap...
  

Tiffany får gosa in sig i täcken i bilen istället och så lämnar de oss...  

Jag och Faran gav oss iväg på en egen sväng i konstant duggregn och lätt dimma, vi började med att utforska vårt eget område och gick runt och tittade på hytterna.



Ser inte lika fint ut på bild som i verkligenheten men det var läckert byggt med sten och trä med grästak!



Gillade även detta hus då gubben med öltunnan håller upp verandan



Måste givetvis bjuda på en obligatorisk fårbild också! Här går de omkring på bilvägarna i området.

Därefter slog vi in på en stig och jag tror vi kom till den äldre delen av området.
  




Vädret blev allt sämre men än var vi inte redo att vända hemåt, dock väljer vi att följa större vägar/stigar
 
Då vädret började bli sämre beslöt jag att gå tillbaka till bilvägen och istället följa utkiksvegen upp till liftstationen och vidare upp till Natrudstilen,dit vi gick första dagen.



"Fikaställe" vid utsiktsvegen, är nog lite bättre utsikt vid mindre dimma, det såg ute lite som en canyon så lite häftigt var det ändå.  ;)



Det ser lite sådär lagom övergivet och spöklikt ut vid den "övergivna" liftstationen



Knappt att man kan skönja liften till höger i bild och då har jag ändå inte zoomat utan står rätt nära...  



Nu har vi kommit en bit bort från området och Faran är lycklig över att äääntligen få springa lös! Tjohoooooo!!! 



Slår in på en stig till Natrudstilen, sjön (till vänster i bild) ser inte riktigt lika inbjudande ut idag som de gjorde i början av veckan...  



Vi stannar till för att ta en fika...
  
på stående fot...  


Då dimman snabbt började tätna vände vi hemåt, trots karta och gps kändes det olustigt att fortsätta, vill inte gärna gå vilse i norska fjällen...


       
Tre timmar senare var vi tillbaka till stugan och efter varsin dusch satt jag och mös med en bok och Faran snarkade i soffan bredvid. Även om det blev långt ifrån planerat så hade vi en härlig dag!


   


 

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards