rackartyg

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

Sjusjön, Torsdag den 25 augusti 2011

Av Anna Östervall - 30 augusti 2011 08:40

Vi hade planerat att gå på en längre tur idag, men då Sophie hade ont i ryggen och Tiffany verkade halt bestämde vi oss för att gå en kortare tur innan de styrde bilen hem mot Lidingö. Lite märkligt då det verkat komma under natten, hon har inte visat någonting de tidigare dagarna och ingenting igår kväll... Tiffany var dock väldigt halt och vi insåg efter ca 50 meter att det inte skulle släppa efter en bit så vi återvände till stugan och Sophie och Tiffany åkte hem direkt.


Faquera tillbringar som vanligt morgonen i hallen



Vi är på G! 


Men... det är tyvärr inte vårt resesällskap...
  

Tiffany får gosa in sig i täcken i bilen istället och så lämnar de oss...  

Jag och Faran gav oss iväg på en egen sväng i konstant duggregn och lätt dimma, vi började med att utforska vårt eget område och gick runt och tittade på hytterna.



Ser inte lika fint ut på bild som i verkligenheten men det var läckert byggt med sten och trä med grästak!



Gillade även detta hus då gubben med öltunnan håller upp verandan



Måste givetvis bjuda på en obligatorisk fårbild också! Här går de omkring på bilvägarna i området.

Därefter slog vi in på en stig och jag tror vi kom till den äldre delen av området.
  




Vädret blev allt sämre men än var vi inte redo att vända hemåt, dock väljer vi att följa större vägar/stigar
 
Då vädret började bli sämre beslöt jag att gå tillbaka till bilvägen och istället följa utkiksvegen upp till liftstationen och vidare upp till Natrudstilen,dit vi gick första dagen.



"Fikaställe" vid utsiktsvegen, är nog lite bättre utsikt vid mindre dimma, det såg ute lite som en canyon så lite häftigt var det ändå.  ;)



Det ser lite sådär lagom övergivet och spöklikt ut vid den "övergivna" liftstationen



Knappt att man kan skönja liften till höger i bild och då har jag ändå inte zoomat utan står rätt nära...  



Nu har vi kommit en bit bort från området och Faran är lycklig över att äääntligen få springa lös! Tjohoooooo!!! 



Slår in på en stig till Natrudstilen, sjön (till vänster i bild) ser inte riktigt lika inbjudande ut idag som de gjorde i början av veckan...  



Vi stannar till för att ta en fika...
  
på stående fot...  


Då dimman snabbt började tätna vände vi hemåt, trots karta och gps kändes det olustigt att fortsätta, vill inte gärna gå vilse i norska fjällen...


       
Tre timmar senare var vi tillbaka till stugan och efter varsin dusch satt jag och mös med en bok och Faran snarkade i soffan bredvid. Även om det blev långt ifrån planerat så hade vi en härlig dag!


   


 

 
 
Lindha

Lindha

30 augusti 2011 11:30

En tanke som slog mig gällande detta inlägg, du som typ ALLTID kör vilse du har inte samma problem när du vandra?? :)) Blev lite orolig iom detta inlägget :D
Ljuvliga inlägg helt klart!!!
Kramar

http://vildarna.bloggplatsen.se

Anna Östervall

30 augusti 2011 12:13

Eh, jo... Ibland när jag gick först så gick jag bara på rakt fram trots att stigen vek av! ;)
I dimman skärpte jag dock ihop mig! Men det var mycket därför jag vände... Jag känner mig själv och mina brister. :p
Kram

 
Annika, Diesel o Indy

Annika, Diesel o Indy

30 augusti 2011 12:04

Trist att Tiffany blev halt! Vet du hur det är med henne nu? Vilken dimma! Jag hade nog tvekat att ge mig ut överhuvudtaget en sådan dag. Vilken härlig vecka ni har haft!! Jag är såå avundsjuk!

http://annikasvardag.bloggplatsen.se

Anna Östervall

30 augusti 2011 12:12

Hon är på bättringsvägen nu men tassen svullnade upp dagen efter...
Ja, vi har verkligen njutit! :D

 
Marie, Troya o Tyra

Marie, Troya o Tyra

30 augusti 2011 16:20

Hu, så spöklikt det ser ut....tur du har en stor"farlig" schäfer med dej..;)
Hoppas Tiffany bättrar på sig!

http://www.troyatyra.se

Anna Östervall

30 augusti 2011 17:09

Jo, Faran kan nog om hon vill - känner mig trygg när jag har henne med! Fast jag hade en hel del olustkänslor på slutet, mest för att jag var rädd för att gå bort mig...
Tack! Det hoppas vi verkligen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 23:06


Bloggplatsen har (troligtvis) gjort sitt, nu drar vi vidare mot nya "utmaningar". Hädanefter hittas vi på: http://rackartygsaxxa.com/ ...

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 17:18

Ja, har spiralen väl börjat snurra i fel riktning så känns det ju ibland som att det bara fortsätter. Så är det här just nu. I söndags skulle Jennifer på kalas på andra sidan stan och hela familjen skulle, tack och lov(!), med. När vi ligger på motor...

Av Anna Östervall - 19 mars 2013 09:25

Ja, ibland blir det inte som man tänkt... Min plan för närmsta framtiden var att jobba måndag och tisdag denna vecka för att sedan ta ut semester fram till Lillis anländer. Jag tänkte även se mig själv som fullt frisk och inte gå vidare med utredning...

Av Anna Östervall - 18 mars 2013 08:26

Axxa som alltid varit först till ytterdörren och stått längst fram och tjutit när de ska åka till jobbet på morgnarna vill inte följa med längre. De morgnar tjejerna ska med Robban till jobbet ropar han på tjejerna och på andra ropet brukar Faran mas...

Av Anna Östervall - 16 mars 2013 12:40

Idag är det exakt 21 dagar kvar till beräknad förlossning! Jag har fått för mig att han kommer komma för tidigt, men jag är verkligen inte redo än. Vi får se hur det blir. :) Bilden nedan är från dagens skogstur med varmchoklad och Jennifers egenb...

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards