rackartyg

Direktlänk till inlägg 4 mars 2013

Liten fortsättning på tävlingsinlägget

Av Anna Östervall - 4 mars 2013 19:45

Domaren på vår tävling var Tomas Lokar som dömt VM i lydnad och även håller föredrag i internationell lydnadsbedömning. Det märktes på betygssättningen, hårt men rättvist! Helt ok för mig, jag vill inte ha gratispoäng utan vara värd de poäng vi får. Vid prisutdelningen sa han att han sitter kvar ett tag om någon har några frågor om bedömningen var det bara att komma fram och fråga, mycket trevligt tycker jag! Jag och Julia, från teamet som också tävlade trean den dagen, passade på att fråga en hel del – gäller ju att passa på när man har expertis att tillgå! Fascinerande var att han mindes våra hundar, vi var 10 deltagare i trean och han mindes varför jag fick mitt avdrag på platsliggningen till exempel (det hade skrivaren missat att anteckna). Sedan frågade vi allmänt om bedömningen, t.ex om jag hade sett att Axxa reste sig på sitt i grupp och omedelbart hade kommenderat sitt igen, hade jag fått betyg då? Svaret var nej, det kan räcka att man vrider lite på huvudet för att kolla så att hunden ligger kvar när man är på väg bort – det kan bedömas som påverkan och resultera i en nolla! Pip ger generellt 1,5-2 pinnar i avdrag och samma gäller tugget.

Glömde öven att säga stort, stort grattis till:
Julia och Ajax som fixade finfina poäng i trean och därmed blev uppflyttade till elitklass!!
Emma och Plätt som vann eliten och höjde sitt SM-snitt med fantastiska 302,5 poäng!
  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 23:06


Bloggplatsen har (troligtvis) gjort sitt, nu drar vi vidare mot nya "utmaningar". Hädanefter hittas vi på: http://rackartygsaxxa.com/ ...

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 17:18

Ja, har spiralen väl börjat snurra i fel riktning så känns det ju ibland som att det bara fortsätter. Så är det här just nu. I söndags skulle Jennifer på kalas på andra sidan stan och hela familjen skulle, tack och lov(!), med. När vi ligger på motor...

Av Anna Östervall - 19 mars 2013 09:25

Ja, ibland blir det inte som man tänkt... Min plan för närmsta framtiden var att jobba måndag och tisdag denna vecka för att sedan ta ut semester fram till Lillis anländer. Jag tänkte även se mig själv som fullt frisk och inte gå vidare med utredning...

Av Anna Östervall - 18 mars 2013 08:26

Axxa som alltid varit först till ytterdörren och stått längst fram och tjutit när de ska åka till jobbet på morgnarna vill inte följa med längre. De morgnar tjejerna ska med Robban till jobbet ropar han på tjejerna och på andra ropet brukar Faran mas...

Av Anna Östervall - 16 mars 2013 12:40

Idag är det exakt 21 dagar kvar till beräknad förlossning! Jag har fått för mig att han kommer komma för tidigt, men jag är verkligen inte redo än. Vi får se hur det blir. :) Bilden nedan är från dagens skogstur med varmchoklad och Jennifers egenb...

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards