rackartyg

Alla inlägg den 7 mars 2013

Av Anna Östervall - 7 mars 2013 13:18

Förra måndagen var det underbart väder med strålande sol och då jag var ledig träffades jag, Marion, Anna och Emma hemma hos Emma för träning och fika i solen. Inte helt fel att sitta med en kopp kaffe i handen och hjälpa sina vänner med deras träning! Marion hjälpte mig med Axxas aktivitetsnivåträning, delvis genom att ha koll på både hur jag och Axxa betedde oss. När kom jag åt henne och när coolade hon ner sig och när var hon fortfarande för högt i aktivitet för att vi skulle kunna fortsätta träningen etcetera. Otroligt bra träning som vi båda två behöver!


Min stol i solen


Emma och Plätt värmer upp, tittar ni noga ser ni Axxa vid traktorn - en viss symbolik kanske ;)

I onsdags åkte jag hem till Emma igen, återigen hade vi fantastiskt väder och jag satt i stolen med en kaffe i handen igen och kommenderade och kommenterade Emmas träning med Plätt. Sedan hjälpte Emma mig med aktivitetsträningen med Axxa där vi även la in vissa delar av moment, till exempel ingångar med apporten där Axxa gäääärna ”ville” spinna iväg men vi ”tvingade” henne att vara kvar på samma plan som vi. Otroligt nyttigt för både mig och Axxa!

Nedan, en massa bilder på Emma och Plätt


Z


Z


Fotgående


Inkallning


Hög koncentration under långsam marsch




Både Emma och Plätt gillar fotgåendet! :)





Härliga dagar med härligt sällskap i härligt väder, snacka om energiboost!! 

    

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards