rackartyg

Direktlänk till inlägg 22 mars 2013

Succéveckan fortsätter…

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 17:18

Ja, har spiralen väl börjat snurra i fel riktning så känns det ju ibland som att det bara fortsätter. Så är det här just nu. I söndags skulle Jennifer på kalas på andra sidan stan och hela familjen skulle, tack och lov(!), med. När vi ligger på motorvägen piper bilen till, saktar ner och varningsblinkersen slås på… Ooops… I ”upplysningsrutan” står det något, minns inte vad just nu, men det var inget bra… Som tur var låg macken några hundra meter fram i en nedförsbacke så vi kunde/vågade ta oss dit. Robban konstaterade snabbt att det hade med kylaren att göra… Bilen var typ tömd på kylarvätska och glykol… Fick frågan när jag fyllde på det senast och jag svarade lite svävande ”typ, kanske aldrig fyllt på?”…    Jag tankar och fyller på spolarvätska när det behövs men det räcker visst inte… Bilen behöver mer än så… Nu brukar ju min bil varna för allt och inget så jag tänkte att den borde ju ha varnat att kylarvätskenivån är låg när den varnar för allt annat med… Vi kom i vart fall iväg på kalaset även om vi blev en timme sena, men det ”fixade” vi genom att stanna tre timmar längre på ”afterkalas” istället!   

Sen dess har vi fyllt på en massa vatten och glykol i bilen och kunnat konstatera att det är inte jag som slarvat (helt och hållet) och det är inte luft i systemet vilket Robban hoppades på utan den läcker… Efter ett samtal till citroënverkstaden fick vi farhågorna bekräftade, med största sannolikhet är det topplocket och de ville ha ca 25 000 kronor för att fixa det!!! Jippie, precis vad vi har nu när jag är sjukskriven och går på mammaledighet närsomhelst… Bara för Robban och hans kompis att försöka fixa själva… Under tiden är svärfar snäll och lånar ut sin bil till mig så jag inte blir strandsatt!   

Var och tog blod- och urinprover i tisdags och till reumatologen på Huddinge sjukhus på onsdagen. När jag var i stort sett klar hos läkaren frågar jag om mina prover varpå hon tittar lite frågande på mig och säger ”prover?”.
Ja, svarade jag, jag var ju och lämnade blod- och urinprover igår, vilket sköterskan sa att jag skulle göra…
Jaha, svarar hon, ja… Urinproven såg i stort sett bra ut men blodproverna har jag inte fått svar på än…
Precis vad jag misstänkte, blir så trött… Alltså hade jag inte behövt ta dessa prover, det var inget läkaren beställt och de är inte de proverna jag behöver kolla när jag går hos dem… I maj ska jag tillbaka för nya provtagningar, de prover jag ska kontrollera då. Ska även delta i ett forskningsprojekt då KI nu forskar i det jag kollas för. Jag kommer då även få fylla i en enkät och ta några extra prover. I övrigt sas det inget nytt mot mitt förra besök och jag kände att jag åkt dit och dessutom  pröjsat 350 kr i stort sett helt i onödan… Jaja…

På onsdagskvällen skulle jag på en clinic i skvallerträning för Eva Bodfäldt och Axxa skulle vara en av tre förevisningshundar. Väl framme i Upplands Väsby är jag i god tid så jag rastar henne en sväng, rastar mig själv och fixar lite. Efter en stund tycker jag att fler bilar borde kommit… Går in och frågar om någon vet var vi ska hålla till och får till svar att jag är på fel plats! Ringer Eva och vi ska tydligen vara i Västberga i hennes gamla lokal!  Bara att inse att jag åkt sådär 8 mil i onödan och kommer bli liiite sen… Kastar in oss i bilen och åker iväg…

Måtte lillebror stanna kvar där inne till nästa vecka, det känns som att sannolikheten för att allt ska gå bra vid förlossningen är bättre nästa vecka än denna!   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 23:06


Bloggplatsen har (troligtvis) gjort sitt, nu drar vi vidare mot nya "utmaningar". Hädanefter hittas vi på: http://rackartygsaxxa.com/ ...

Av Anna Östervall - 19 mars 2013 09:25

Ja, ibland blir det inte som man tänkt... Min plan för närmsta framtiden var att jobba måndag och tisdag denna vecka för att sedan ta ut semester fram till Lillis anländer. Jag tänkte även se mig själv som fullt frisk och inte gå vidare med utredning...

Av Anna Östervall - 18 mars 2013 08:26

Axxa som alltid varit först till ytterdörren och stått längst fram och tjutit när de ska åka till jobbet på morgnarna vill inte följa med längre. De morgnar tjejerna ska med Robban till jobbet ropar han på tjejerna och på andra ropet brukar Faran mas...

Av Anna Östervall - 16 mars 2013 12:40

Idag är det exakt 21 dagar kvar till beräknad förlossning! Jag har fått för mig att han kommer komma för tidigt, men jag är verkligen inte redo än. Vi får se hur det blir. :) Bilden nedan är från dagens skogstur med varmchoklad och Jennifers egenb...

Av Anna Östervall - 13 mars 2013 20:42

När jag hämtade Jennifer i förra veckan hade vi en rätt rolig diskussion i bilen. Hon inledde med: ”Mamma, nu är våren här!” och så tittade hon ut genom rutan och sa ”man kan inte tro det när man tittar men det är faktiskt vår, för ...

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards