rackartyg

Alla inlägg den 19 september 2011

Av Anna Östervall - 19 september 2011 14:00

I fredags var det äntligen dags för återbesöket på Strömsholm! På torsdagkvällen badade jag Axxa i antiseptiskt schampo ifall det skulle bli operation. Jag klev upp 05.30 och åkte så att jag skulle hinna dit till 8.30 Anmäler mig i receptionen precis på utsatt tid, varpå hon tittar på mig och säger att ja, då kan du komma tillbaka till 9.30??!? Japp, tror ni inte jag tagit fel på tiden och var där en hel timme för tidigt!!! Suck… Jaja, hellre en timme för tidigt än för sent!


Väl tillbaka fick vi träffa Sivert igen och jag gillar honom verkligen! Axxa var dock lite mer tveksam… Vi gjorde ett gångprov som såg bra ut! Sedan klämde och kände han igenom henne och hon reagerade ingenting när han tryckte på och provocerade bogleden!!! Tjohoooo!!!!! Hon är dock fortfarande lite öm i övre triceps (om jag inte minns fel namn…) samt att högermuskeln är lite tunnare än vänster. Dessutom är hon lite kort i de musklerna. Vi pratade en del och kom överens om att:
1. Det var ingen idé att göra titthålsoperation och titta på lederna då hon inte reagerade något. Onödigt att störa något som i stort sett läkt…
2. Vi ska inte göra något åt OCD:n. Det är ju en tillväxtskada som hon haft länge och vi har aldrig märkt att hon har haft besvär med vänster fram. Vi kanske inte märker av något fören hon är 7-8 år, kanske till och med aldrig. Varje operation innebär en risk och varför försöka laga något som inte är ”trasigt”…
3. Vi valde även att inte röntga henne på grund av ovanstående


och…


Hon är i stort sett att betrakta som ”frisk/utläkt”!!!
Hon ska vila september ut, för att det ska ha gått två månader sedan skadan, och vi ska fortsätta med rehab. Jag och Axxa ska sedan, i samråd med vår fysioterapeut Charlotte, sätta igång henne successivt igen under oktober månad med både motion och träning!!! Jag fick dock ett varningens finger då Sivert sa att led- och muskelskador inte är att leka med och sätter jag igång henne för hårt, för fort är risken stor för återfall.

Det är en lycklig Anna som skrivit detta inlägg kan jag säga!!


  



Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards