rackartyg

Direktlänk till inlägg 29 april 2011

NEJ BIRRE!!

Av Anna Östervall - 29 april 2011 20:49

NEJ BIRRE, SÅ FÅR MAN INE GÖRA!!! Man får inte springa in i folk!!!” ”Eller hur får han inte det?!” – sa Jennifer och tittade på oss.
”Nej, det får han inte" svarade vi.
”Men… Han kanske trodde att jag var en affär”, svarade hon …


Fullständigt logiskt för en treåring!?!


  

Veckan som varit har varit rätt ohundig...
På söndag morgon fick de längre morgonpromenad, sedan åkte Robban iväg för att jobba och därefter träffa ett par kompisar. Jag och Jennifer var hemma med hundarna och åkte till Plantagen och köpte en Rhododendron, två dvärgsyrener som vi ska ha i krukor på uppfarten och en blomma att ha på verandan som vi planterade.  Hundarna var ute på tomten hela dagen.

Måndagen ställdes hundaktiviteterna in lite plötsligt så tjejerna fick vara hemma med Robban och jag och Jennifer åkte iväg till en kompis, hennes man och son. Tanken var att vi skulle vara där ett par timmar för fika och barnlek, men det var så ruskigt härligt, trevligt i solen och barnen kom superbra överens så strax före 18 packade vi oss in i bilen igen!! Jennifer somnade ca 100 meter därifrån och jag är glad att bilen hittade hem själv.   

Tisdag var långhelgen slut och efter morgonpromenaden med hundarna var det dags att åka och jobba igen… Kändes hårt! Jag åkte till Lidingö BK direkt efter jobbet och åt middag och snackade lite skit med Sofia innan jag medverkade på klubbens städdag i ett par timmar. Strax efter 20 styrdes bilen hemåt igen.

På onsdagen var det Robbans tur att åka iväg. Han har precis tagit jägarexamen så han och hans pappa var iväg och sköt lerduvor. Jag och Jennifer var hemma med hundarna, vi hade tjejkväll och målade naglarna och hundarna låg på tomten och åt ben.  

På torsdagen var det hund hela dagen istället, mer om det när jag har tid att skriva lite mer. 

 
 
Annika, Diesel o Indy

Annika, Diesel o Indy

29 april 2011 21:26

Ja, treåringarnas logik är i en klass för sig! Men rolig är hon! :D

http://annikasvardag.bloggplatsen.se

Anna Östervall

29 april 2011 22:11

:) Japp!

 
Therése

Therése

30 april 2011 09:50

Hihi, hon är ju för rolig! Trodde Birre att hon var en affär?? :)

http://teatravel-glutenresan.blogspot.com

Anna Östervall

30 april 2011 10:12

Ja, ibland undrar man... ;)

 
Carolin

Carolin

30 april 2011 10:05

Hej!Värmen kanske tar mer än vad man tror.. Jag ska prova att öka fysträningen, för när jag kollade sist så hade jag kört tre gånger på tre veckor hahah.. Inte undra på att kondisen i så fall inte hänger med.. //Carro

http://www.gabbes-hundar.blogspot.com

Anna Östervall

30 april 2011 10:14

Ja, jag tror värmen tar mer än man tror. Tycker jag blir lika förvånad över det varje år. Mina har tyvärr urdålig kondis nu, håller på att leta roddbåt så vi kan simträna ordentligt i sommar! :)

 
Lindha

Lindha

30 april 2011 21:23

När man är 3 år då är allt logiskt :)
Wow så du gillar blommor? Kanske vill komma hem till oss sen och plantera lite :) I hate it...

http://vildarna.bloggplatsen.se

Anna Östervall

30 april 2011 21:27

Ja, jag gillar blommor och jag vill ha en fiiin trädgård, rabatt etc. men jag HATAR att gräva gropar och plantera... Köpte massa buskar och blommor till landet, grävde två gropar och gav upp - Robban fick plantera resterande... Nu köpte jag bara fyra växter, vis av erfarenheten. Två gick bra att plantera, tredje tvingade jag mig och den fjärde planterade jag några timmar senare... Sååå jag kommer gärna och fikar och håller sällskap när det är dags för er att plantera men det praktiska får du nog göra själv. *smile*

 
Anita, Aquila och Acke

Anita, Aquila och Acke

30 april 2011 21:43

Ni vet var jag finns! Hade jag inte varit operasångerska eller hundtränare, hade jag varit trädgårdsmästare! hjälper gärna till där! Det verkar dock som om dina föräldrar kan en del av det jag såg!"!!

http://www.aquila.dinstudio.se

Anna Östervall

30 april 2011 21:49

Haha, ja jag och pappa har verkligen inte samma intresse! :) Åh, härligt - då ringer jag dig när det är dags. ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 23:06


Bloggplatsen har (troligtvis) gjort sitt, nu drar vi vidare mot nya "utmaningar". Hädanefter hittas vi på: http://rackartygsaxxa.com/ ...

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 17:18

Ja, har spiralen väl börjat snurra i fel riktning så känns det ju ibland som att det bara fortsätter. Så är det här just nu. I söndags skulle Jennifer på kalas på andra sidan stan och hela familjen skulle, tack och lov(!), med. När vi ligger på motor...

Av Anna Östervall - 19 mars 2013 09:25

Ja, ibland blir det inte som man tänkt... Min plan för närmsta framtiden var att jobba måndag och tisdag denna vecka för att sedan ta ut semester fram till Lillis anländer. Jag tänkte även se mig själv som fullt frisk och inte gå vidare med utredning...

Av Anna Östervall - 18 mars 2013 08:26

Axxa som alltid varit först till ytterdörren och stått längst fram och tjutit när de ska åka till jobbet på morgnarna vill inte följa med längre. De morgnar tjejerna ska med Robban till jobbet ropar han på tjejerna och på andra ropet brukar Faran mas...

Av Anna Östervall - 16 mars 2013 12:40

Idag är det exakt 21 dagar kvar till beräknad förlossning! Jag har fått för mig att han kommer komma för tidigt, men jag är verkligen inte redo än. Vi får se hur det blir. :) Bilden nedan är från dagens skogstur med varmchoklad och Jennifers egenb...

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards