rackartyg

Alla inlägg den 7 april 2011

Av Anna Östervall - 7 april 2011 14:05

Finaste Kaifas, tänk vad stor Faqueras "lille" valp blivit...


I fredags var jag ledig så jag, Jennifer och tjejerna åkte till Annika Äventyr för att träffa henne samt Jaana som har Faqueras son Kaifas! Givetvis vart det lite valpgos också. Min grå favorit hade flyttat till nytt hem dagen innan och en valpköpare kom när vi var där (de var informerade om vårt besök innan) och fick träffa våra äventyrare samt åt lunch och pratade, med dem hem följde Lexus. Kvar hos Annika finns nu svarta hanen Lazer som även han söker eget boende. Faquera morsade lite på Lexus och hon är ju superbra med valpar!


Går inte att undgå att se likheten mellan Axxa och Kalle...


Jennifer älskar Annikas kleinspitz Fleur! Man får pussa, krama, klia och kittla henne på magen – lagom stor är hon också! Att hon sedan kallar Fleur för den lilla gula valpen är kanske inte så svårt att förstå då hon har samma storlek som schäfervalparna… 


Jennifer, som inte sov middag, vart lite trött och tog en paus på gräsmattan...


Kaifas busade med både Axxa och Faquera men då tjejerna precis slutat löpa blev Kalle kär i de båda och de mest fräste ifrån...

Själv blev jag glad över att Kalle verkar vara en riktigt bra kille med fina proportioner. Han verkar dessutom hamnat hos en supertjej och det känns toppen! Jag var ju bra sugen på honom själv...   


Tänk vad kär jag blev i den fina killen! Inte blev jag besviken nu heller, tvärtom!


Inte bästa bilden men man ser Farans fina grimas ;)


Kalle, utan en endaste tass i marken


Finaste Faquera


Wow, morsan... Jag vill ju bara flörta lite, du är ju sååå het!   


Släktdragen går igen



Är han inte fin så säg     

 

Avslutar med en mor och son bild  




Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards