rackartyg

Alla inlägg den 24 mars 2010

Av Anna Östervall - 24 mars 2010 20:06

Lördag
Jennifer vaknade vid sju så det vart en sovmorgon på 1,5 timme i vart fall. Började dagen med en morgonpromenad och snabbfrukost. Sedan körde Robban mig, Jennifer, Axxa och Ovva till Waxholmsbåtarnas brygga vid Hasseludden. Axxa, som brukar vara såg lugn och lätt att ha med sig var halvt galen! Tog ett tag innan vi insåg varför; att hunden som alltid gillat att bada nu var smått rabiat och bara skulle ner i havet! När vi väl kom på båten var det inget problem, då var den vanliga Axxa tillbaka. Åkte båt, Lidingöbanan och buss innan vi gick sista biten hem till mina föräldrar. Både Axxa och Jennifer var otroligt lätta att ha med sig och Jennifer var så glad över att äntligen få åka buss – som hon har tjatar om dessa bussar… Åt en lite längre frukost till melodikrysset och gick en långis mitt på dagen i luuugnt tempo. Jennifer skulle gå en hel del själv... Senare på dagen kom Robban och resten av hundarna (som varit iväg och spelat pingis) innan vi åkte hem efter middagen.



Söndag
Jennifer vaknade kl. 6! Åt frukost och sedan gick hela familjen en morgonpromenad! Det har vi inte gjort på hela vintern (frånsett rundorna i skogen innan Axxa fick sluta med sånt) då det är så halt och dåligt sandat och plogat här så det är omöjligt att gå med vagn, tyvärr har inte pulka fungerat heller. Vi gick min korta runda (tar ca 15 min i min takt) tog 45 minuter på morgonen och 30 minuter på kvällen! Det går lite långsammare när Jennifer och Robban är med! Jennifer var (konstigt nog) jätteglad över att få åka vagnen båda promenaderna och satt så glatt och höll i Luddes flexi.    Sista biten på morgonpromenaden skulle hon dessutom gå själv.


När alla var klara var klockan inte ens halv tio, fördelen med att vakna tidigt! Åkte iväg till Mölnviks lilla centrum och väntade på att det skulle öppna! Åt lunch på Sastas café, helt okej mat och priser och 80 % av gästerna har barn med sig så man kan verkligen koppla av. Köpte ett par träningst-shirts på rea också!


Det blev ingen utomhus träning i helgen, det var så trist väder ute... men jag tränade halter och stegförflyttningar med båda tjejerna samt fjärren med Faran och testade något ställande med Axxa inomhus. Axxa och Faran är ju så olika så det är ju inte säkert att det som fungerade på Faran som inlärning fungerar på Axxa...


Måndag
Vi har ju hundförbud på övervåningen, men grinden är aldrig stängd - det behövs varken för Jennifer eller hundarna. Idag hade dock Faran smugit upp på övervåningen och lagt sig hos Robban och Jennifer i sängen så fort ytterdörren slog igen efter mig! Tror ni han hade hjärta att putta ner henne? Näe, de låg och mös alla tre...   


På morgonpromenaden hade tjejerna på sig viktmanschetterna och jag stretchade igenom hela Axxa efteråt. På lunchen tränade jag spinning och Bollcore. Hundarna fick en längre lunchsväng idag. Robban och hans pappa tar ju ut alla hundarna på lunchen varje dag, fråga mig inte hur de hinner äta, åka hem till oss, gå ut med hundarna och åka tillbaka – på 30 minuter… Sååå kort tid är de inte ute. Idag hade de visst varit ute med hundarna i 45 minuter på 30 minuters lunchen.   Jennifer hade blivit magsjuk hos dagmamman och fick gå hem tidigare…


Tisdag
Morgonprommis med klövjeväskor i raskt tempo då jag hade svårt att kliva ur sängen… Jennifer var bra i magen, men Robban var hemma på förmiddagen och jag på eftermiddagen just in case. På kvällen skulle Jajjas pappa och vavva på hocko! Aik mot … något annat lag… Så intresserad är jag… Skulle träna en kort sväng med tjejerna men det blev 45 min! Förstår inte var tiden tar vägen när man håller på med hundarna… Tränade halter, vändningar och stegförflyttningar med Axxa och med Faran tränade jag halter, vändningar och stegförflyttningar samt fjärren. Träningen går framåt! Faran blir säkrare och säkrare i fjärren, bara att fortsätta nöta.


Onsdag
Idag har det inte hänt så mycket. Morgonprommis med viktmanchetter på hundarna och själv hade jag en date med löpbandet på lunchen. Sprang 1,7 km och gick 1,3 km på 20 min.   Idag smet Faran upp till Robban och Jennifer innan jag ens gått hemifrån! Om hon blev nerkörd?   

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards