rackartyg

Alla inlägg den 10 mars 2010

Av Anna Östervall - 10 mars 2010 09:20

Då jag inte har så stor lust att gå ut och träna i mörker och kyla när Jennifer väl somnat på kvällarna har jag istället kört lite inomhusträning, 2 kvällar i förra veckan samt igår kväll.




Axxa på vår morgonpromenad


   Underbara Fara

Faran:
Kryp - Liten matta gör att vi tränar några krypsteg, vänstersväng, ett par krypsteg, vänster sväng, några krypsteg osv. Detta för att få lite längd i krypet men det ger även den positiva bieffekten att vi samtidigt tränar vänstersvängar i krypet samt att hon inte ska sätta sig upp titt som tätt. Börjar få en riktigt fin teknik hemma i vardagsrummet och kryper i kanonposition!   
Fjärr - fokuserar främst på ställandet då hon dels kan vara lite tveksam i själva ställandet (delvis pga att jag blivit frustrerad...) och vi fokuserar även på att hon ska få mer stadga efter att hon ställt sig. Hon vill gärna börja röra sig åt alla håll och kanter så fort hon ställt sig...
Igår kväll lade jag även in:
Fot - fokus på alla sorters halter. Börjar bli bättre men behöver slipas mycket mer.
Sättande under gång - fokus på snabbt sättande. Helt okej med tanke att vi inte kört det på hela vintern!




Faran på morgonpromenad

 

  

Axxa ovanifrån på samma promenad

 


Axxa:
Kryp - Hon har rätt lätt för att ta små grodhopp med bakbenen och skjuta frambenen framför sig utan att lyfta dem... Tekniken fungerar rätt bra på hala golv och på vår träningsmatta... Vet dock inte hur det fungerar på gräs och kan inte tänka mig att det blir så höga poäng... Försöker få en bättre teknik och den blir snabbt bättre när jag tar myrsteg och inte "kliver på". Tyvärr är ju mattan liten så det går inte att köra så många steg innan vi måste bryta, resa henne upp och börja om...
Fot - Fokus på alla halter och WOW de börjar bli riktigt bra! Hamnar hon fel rättar hon in sig själv blixtsnabbt utan att jag behöver säga/göra något – de flesta vart kanon från början.   


  

Denna något översnöade bil passerar vi varje morgon
 



Även Birre fick lite inomhusträning i förra veckan, stackarn vart ju så avundsjuk när jag tränade med tjejerna... Där fokuserade jag på:

Fot - Att sitta snett och vint och hålla ett visst avstånd till matte och samtidigt försöka få de två hjärncellerna att stöta samman någon gång i vart fall. 

Fjärr - Alla skiften, försökte få honom att vara kvar på mattan och inte spinna iväg upp genom taket... Finns det steppdanstävlingar för hundar?    
Ska jag fortsätta aktiveringsträna Birre kommer husse få lite att bita i sen när hans ska tävlingsträna.   




   Någon som ser bryggan?


Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards