rackartyg

Alla inlägg den 11 mars 2010

Av Anna Östervall - 11 mars 2010 14:24

Attaaaack!! Det är inte lätt att vara flatherre i vår familj alla gånger...


  

Tjoohoooo!


I lördags väcktes vi av en kvittrande, klarvaken Jennifer strax efter 5... Vid 06.30 gav jag upp och gick upp. Efter frukost gick jag en timmes morgonpromenad med hundarna, viktmanchetterna på. Sedan var jag hemma med Jennifer, Axxa och Birre medan Robban tog med sig Ludde och Faquera för att spela pingis på jobbet med en kompis. Efter det vi åkte och tittade på handfat med tillhörande ställ till badrummet då nuvarande inte är någon hit.


Nu är det Axxa som är haren


  



Mamma spanar in dottern med pinnen... 



Jag är rätt stor och ball när jag har pinnen, men lite läskig är den där morsan emellanåt... 


   Maffig päls har hon fått i vinter, mattes utekatt, syns framförallt när hon raggar lite

Söndag - Vaknade återigen strax efter 5, denna gång av att Ludde. Kunde inte somna om utan gick upp efter någon timme... Tog en arla morgonpromenad på en timme med hundarna, klövjeväskorna var på. Träffade Annika och Diesel och åkte till en inomhuslokal och tränade lydnad ca 9-12. Hem och byta om innan vi for vidare till litet "välkommen till världen"-kalas där vi fick träffa Maddes dotter, född i slutet av december, för första gången! Gud så liten hon var - har inget minne av att Jennifer varit så liten, men hon har ju till och med varit ännu mindre... Jennifer ville inte lämna bebisen och har dessutom pratat flera gånger om bbis här hemma och till och med ritat bbis! Ja, hon uttalar int e:et så det tog ett tag innan vi hajade vad hon sa... Sen vart det middag hos mina föräldrar innan vi efter en heldag på "resande fot" kom hem igen.


    


  


Skriver lite om träningen i ett annat inlägg...


Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards