rackartyg

Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Anna Östervall - 19 mars 2010 21:54

Igår vart det en lite kortare promenad med hundarna på morgonen, jag kom helt enkelt inte ur sängen – var sååå trött! Jag som inte brukar snooza tryckte på knappen flera gånger! På lunchen var det Funktionell styrka som gällde i 45 minuter. Efter det ville min jobbarkompis cykla lite så jag ställde mig på löpbandet igen, var dock lite trött efter tidigare träning så det vart totalt 2 km varav jag gick 300, sprang 700, gick 300, sprang 300, gick 400. Efter jobbet åkte vi till simmet med hundarna.


   Arkivbild på Faran från Strömsholm - det ser ut som att alla tänder är kvar... Men jag undrar jag...


Axxa simmade i lilla bassängen igår och kom på att man kan simma utan att använda bakbenen! Himla bra när det är de, framförallt vänster bak, som behöver träningen! Hon såg för rolig ut! De fasonerna fick hon dock inte hålla på med längre än några simtag. Faran är kul att se, hon blir så målinriktad - får blicken som hos en friidrottare (eller annan tävlande sportmänniska) som ska tävla! Var en luuugn kväll hemma sen.


  

Arkivbild: Faran


Fredag
Trött i kroppen… Tränat mycket och sovit för lite i veckan… Gick den vanliga morgonrundan med hundarna, ingen träning på lunchen idag… Skulle gått privatlektion i lydnad (fotgående) med båda tjejerna för Emma Willblad ikväll, men det vart tyvärr inställt…


Arkivbild: Jag och Faran  

Av Anna Östervall - 19 mars 2010 09:48

  



För två veckor sedan fick jag sms:et ”Qelly är död. Orkar inte prata”. Chilis ena bästa kompis lämnade jordelivet… Mycket hastigt… Det verkar som att våra (jakt)settrar vill dö i samma stil som de lever – fort, fort, fort… Qelly blev dålig och de åkte in till djursjukhuset, veterinärerna sa att i värsta fall är det livmoderinflammation. Operation bokades in två dagar senare, när hon låg på operationsbordet visade det sig att hon hade cancer i hela tjocktarmen och hon fick somna in omedelbart… Jag lider med Sophie som inte ens fick ta adjö av sin och Tiffanys (Chilis andra bästis och Qellys syster) bästa vän.

  


Fr.v Sassa, Qelly, Tiffany och Chili på Ramundberget 2008 

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards