rackartyg

Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av Anna Östervall - 6 augusti 2012 13:19

Måndagen började med ungefär en timmes off road-promenad i skogen, sen åkte jag och Axxa hem så att hon fick vila i någon timme innan vi gav oss ut på 7 km gång/jogging. Hon rusar på rätt bra i skogen så hon behövde verkligen vilan innan vi gav oss ut igen...

tisdagen kom mina föräldrar och hämtade Jennifer, som skulle sova över hos dem, så jag passade på att åka till Värmdö BK för att träna lydnad med Axxa, vi tränade:
Rutan, fritt följ/stegförflyttningar, Hopp apport och fjärrdirigering (stå/sitt och stå/ligg). Träningen gick ganska bra men jisses vad det var varmt! Halva tiden var träning och halva tiden var vila... På det var det fruktansvärt mycket små bromsar...

Robban mötte upp mig efter någon timme och vi gjorde lite ärenden, åt Thaimat och bara var vi två en stund innan vi åkte tillbaka till Värmdö BK efter några timmar för att träna ett kort lydnadspass till med Axxa, då tränade vi:
Rutan, Hopp apport, metallapport, stegen och sitt kvar. Nu var det svalare ute och träningen gick toppen!

På kvällen när vi var hemma tränade jag ett pass vittringsapportering med... just det - Axxa.

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards