rackartyg

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2012

Semestervecka 3, måndag-tisdag

Av Anna Östervall - 6 augusti 2012 13:19

Måndagen började med ungefär en timmes off road-promenad i skogen, sen åkte jag och Axxa hem så att hon fick vila i någon timme innan vi gav oss ut på 7 km gång/jogging. Hon rusar på rätt bra i skogen så hon behövde verkligen vilan innan vi gav oss ut igen...

tisdagen kom mina föräldrar och hämtade Jennifer, som skulle sova över hos dem, så jag passade på att åka till Värmdö BK för att träna lydnad med Axxa, vi tränade:
Rutan, fritt följ/stegförflyttningar, Hopp apport och fjärrdirigering (stå/sitt och stå/ligg). Träningen gick ganska bra men jisses vad det var varmt! Halva tiden var träning och halva tiden var vila... På det var det fruktansvärt mycket små bromsar...

Robban mötte upp mig efter någon timme och vi gjorde lite ärenden, åt Thaimat och bara var vi två en stund innan vi åkte tillbaka till Värmdö BK efter några timmar för att träna ett kort lydnadspass till med Axxa, då tränade vi:
Rutan, Hopp apport, metallapport, stegen och sitt kvar. Nu var det svalare ute och träningen gick toppen!

På kvällen när vi var hemma tränade jag ett pass vittringsapportering med... just det - Axxa.

 
 
Marie, Troya o Tyra

Marie, Troya o Tyra

6 augusti 2012 14:28

Flitiga ni är! :)

http://www.troyatyra.se

Anna Östervall

6 augusti 2012 15:16

Tack! Det är ju sååå kul! :)
Och på semestern har det funnits lite mer tid...

 
malin

malin

6 augusti 2012 16:25

Låter som ni har en underbar semester :) ska försöka läsa ikapp.. lääänge sen jag läste mina favvobloggar nu..
Kraam

http://ingo.info.se

Anna Östervall

6 augusti 2012 16:38

Tack, kul att räknas tillfavvobloggarna! :) Har haft en kanonsemester!

 
Lotta

Lotta

6 augusti 2012 17:52

Det låter som ni har en toppen semester men kennelläger och annat skoj med familj, hundträning och vänner :)
Själv började jag jobba idag. Inte kul :-(

Kram på er!

http://minflock.com

Anna Östervall

6 augusti 2012 19:33

Ja, det har varit toppen!
Började jobba idag jag med... Uscha...

 
Annika, Diesel o Indy

Annika, Diesel o Indy

6 augusti 2012 21:04

Fortsatt hundig semester... Lite avundsjuk! Hade önskat att jag hunnit träna mer hund på semestern. ;)

http://annikawesterlund.com

Anna Östervall

7 augusti 2012 07:46

Ja, det har blivit en hel del hund! :)
Lydnad har jag mest tränat hemma på tomten och på altan så det tar ju inte så mycket tid då... Enorm fördel med att bo som vi gör nu! I övrigt så gillar hela tvåbenta familjen att vara ute och promenera med hundarna, hänga i skogen etc. vilket är jätteskönt! Perfekt att slå ihop promenad med picknick och bad samt ev. någon lekplats! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 23:06


Bloggplatsen har (troligtvis) gjort sitt, nu drar vi vidare mot nya "utmaningar". Hädanefter hittas vi på: http://rackartygsaxxa.com/ ...

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 17:18

Ja, har spiralen väl börjat snurra i fel riktning så känns det ju ibland som att det bara fortsätter. Så är det här just nu. I söndags skulle Jennifer på kalas på andra sidan stan och hela familjen skulle, tack och lov(!), med. När vi ligger på motor...

Av Anna Östervall - 19 mars 2013 09:25

Ja, ibland blir det inte som man tänkt... Min plan för närmsta framtiden var att jobba måndag och tisdag denna vecka för att sedan ta ut semester fram till Lillis anländer. Jag tänkte även se mig själv som fullt frisk och inte gå vidare med utredning...

Av Anna Östervall - 18 mars 2013 08:26

Axxa som alltid varit först till ytterdörren och stått längst fram och tjutit när de ska åka till jobbet på morgnarna vill inte följa med längre. De morgnar tjejerna ska med Robban till jobbet ropar han på tjejerna och på andra ropet brukar Faran mas...

Av Anna Östervall - 16 mars 2013 12:40

Idag är det exakt 21 dagar kvar till beräknad förlossning! Jag har fått för mig att han kommer komma för tidigt, men jag är verkligen inte redo än. Vi får se hur det blir. :) Bilden nedan är från dagens skogstur med varmchoklad och Jennifers egenb...

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards