rackartyg

Alla inlägg den 29 augusti 2012

Av Anna Östervall - 29 augusti 2012 10:12

Vi ligger lite lågt med det mesta på hundfronten här då det är så mycket annat som själ tid och energi just nu... 

Har tagit fram mattan ett par gånger för att träna fjärrdirigering och att öka avståndet men behålla position efter skiftet till stå är tydligen oerhört svårt om jag drar ut avståndet över en meter. Sätta och lägga sig bakåt är lika omöjligt det om inte värre om avtåndet är större än typ 0,3 meter... Inser givetvis att jag måste träna mer än jag gör för att få till det men, tja, jag förstår inte vad det är som ska vara så svårt?! Jaja, tålamod är en dygd sägs det och det är definitivt inte min starka sida...


Axxa vill träna meeeera fjärr och lämnar inte mattan i första taget, även om hon börjar bli lite uppgiven...
Oh yes, ni ser rätt - hon har börjat fälla något vansinnigt!


Vi har tränat något pass vittring och där känns det bra! Vi minskar successivt ner på antalet pinnar men har fortfarande ett rejält gäng, ungefär 1/2 plastpåse som ligger på en lång rad.

Sättande under gång är grymt, grymt!!

Stoppet i rutan och på inkallning är ingen hit, men satt och läste igenom ett par av mina gamla "kursbloggar" häromdagen och har en liten plan på hur jag ska träna stoppen för sig, så det är väl dags att ta tag i det.

Tävlingsdebuten i trean är skjuten på framtiden...
Vill inte hasta in de moment som är så viktiga vad gäller precisionen och vill inte ha en inkallning med ställande ens i närhetens av Farans... Axxa har verkligen potential så jag ska försöka lägga ner mer krut på våra fyra sämsta moment och behålla, och förbättra, övriga. Sen så...

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards