rackartyg

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2012

Semestervecka 3 – en söndag i Waxholm

Av Anna Östervall - 8 augusti 2012 09:48

Efter frukosten lastade vi in oss i bilen och åkte den mysiga vägen till Stenslätten och tog färjorna till Waxholm, i Ellboda mötte vi upp min mamma.





 

Vi började med att gå en hundpromenad på grusvägen så att Axxa skulle få göra av med den värsta energin innan vi gav oss in i skogen för att leta svamp. Leta svamp var just vad vi fick göra… Fick ihop en liter tror jag men inte mer än så. Vi var i vart fall ute i 2,5 timmar och hann med lite picknick också.
















































Fika på gång

Efter skogsrundan åkte vi iväg en bit så att hundarna, och Jennifer, kunde få bada och svalka av sig. Axxa och Faquera fick även motionssimma en del och det slutade med att alla vi tvåbenta badade också.  




Phew, vilket simpass! Skönt att stå och svalka sig en stund...



Stenig strand = bada med gummistövlarna på     


Någon timme senare åkte mamma hem och vi övriga fortsatte in mot Waxholm. Jag hade sett ett par lekplatser vi måste utforska så vi tog först en lekplats, sedan hamburgerlunch innan vi besökte lekpark nummer två.




När vi närmare åtta timmar senare åkte färjan hem var det med tre utslagna hundar och en lika utslagen fyraåring… Jag och Robban var inte särskilt pigga vi heller, men vilken härlig dag vi hade!



Kastellet i Waxholm, eller Riddarborgen som Jennifer kallar det för   

 
 
Annika, Diesel o Indy

Annika, Diesel o Indy

8 augusti 2012 10:36

Ååå, viken mysig dag!!! Lekplatserna i Waxholm ska jag lägga på minnet!!

http://annikawesterlund.com

Anna Östervall

8 augusti 2012 10:58

Ja, det var superhärligt! Alla fick verkligen sitt! :) Ja, är man ändå i krokarna så kan de vara kul att besöka. :)

 
Marie, Troya o Tyra

Marie, Troya o Tyra

8 augusti 2012 10:54

Vilken härlig dagsutflykt! ja, fikastället känner man ju igen ;) Visst är det toppen att bo nära så vacker natur?!

http://www.troyatyra.se

Anna Östervall

8 augusti 2012 10:58

Ja, det är helt fantastiskt!
Dags att boka in en spårträff snart :)

 
Lindha

Lindha

8 augusti 2012 15:29

Härlig liten familjeutflykt!! :)
Dit ska jag med o jobbet o leka fångarna på fortet, kastellet :P

Tack för trevlig lunch, måste vi göra om!
Kram kram

http://vildarna.bloggplatsen.se

Anna Östervall

8 augusti 2012 20:16

Ja :)
Å, vad roligt! Det måste du berätta sen!
Tack detsamma, det håller jag med om :)
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 23:06


Bloggplatsen har (troligtvis) gjort sitt, nu drar vi vidare mot nya "utmaningar". Hädanefter hittas vi på: http://rackartygsaxxa.com/ ...

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 17:18

Ja, har spiralen väl börjat snurra i fel riktning så känns det ju ibland som att det bara fortsätter. Så är det här just nu. I söndags skulle Jennifer på kalas på andra sidan stan och hela familjen skulle, tack och lov(!), med. När vi ligger på motor...

Av Anna Östervall - 19 mars 2013 09:25

Ja, ibland blir det inte som man tänkt... Min plan för närmsta framtiden var att jobba måndag och tisdag denna vecka för att sedan ta ut semester fram till Lillis anländer. Jag tänkte även se mig själv som fullt frisk och inte gå vidare med utredning...

Av Anna Östervall - 18 mars 2013 08:26

Axxa som alltid varit först till ytterdörren och stått längst fram och tjutit när de ska åka till jobbet på morgnarna vill inte följa med längre. De morgnar tjejerna ska med Robban till jobbet ropar han på tjejerna och på andra ropet brukar Faran mas...

Av Anna Östervall - 16 mars 2013 12:40

Idag är det exakt 21 dagar kvar till beräknad förlossning! Jag har fått för mig att han kommer komma för tidigt, men jag är verkligen inte redo än. Vi får se hur det blir. :) Bilden nedan är från dagens skogstur med varmchoklad och Jennifers egenb...

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards