rackartyg

Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Jobbig fredag

Av Anna Östervall - 19 april 2011 15:22

Axxa hade en tuff fredag… Först jobbade hon på verkstaden vilket tjejerna gör varje fredag. Axxa har ett hårt jobb där och det innebär att först leta reda på lastbandet som hon och farfar kampar och leker (förlåt, jobbar) med när hon är där. Sedan ska hon få farfar förstå att han inte ska stå vid maskinen och lata sig utan jobba med Axxa och lastbandet! Sedan arbetar hon på hela dagen förutom när hon slocknar av utmattning. *smile*        


Efter jobbet lämnade Robban av henne på mitt jobb, tanken var att hon skulle ligga i bilen sista timmen men då jag glömde nyckeln på kontoret fick hon hänga med in för att hämta den. Det tog ungefär en halvtimme att komma till rummet då det blev ansamling av kollegor som ville hälsa och prata!  Slutade med att någon frågade chefen om hon inte kunde få vara kvar sista timmen, ”inte ska hon väl behöva ligga i bilen…”. Så hon fick vara på mitt och A:s rum. Blev inte mycket jobbat för min del, då alla ville hälsa och prata men det var nyttigt för Axxa som inte är helt bekväm med att främmande ska hälsa etc. Hon har dock lätt för att koppla av och jag kunde lämna henne med A när jag fixade ett par ärenden hos andra.

Direkt efter jobbet åkte vi ut till Lidingö BK och Sofias hunddagis. Saken är den att Axxa ska snart koras och hennes chipmärkning är ”borta”! Har varit supernervös över detta, men lånade klubbens chipläsare och hittade chipet, vid bröstbenet. Mycket skönt att veta var det är inför korningen så att vi slipper ha en testledare som hänger och klänger på henne vid tillfället innan allt ens kan börja. Fikade med Sofia ett bra tag, kul att ”catcha up” lite! Sen var det dags att åka hem och vid det laget var Axxa helt slut efter dagens bravader!

 
 
Annika, Diesel o Indy

Annika, Diesel o Indy

19 april 2011 19:06

Oj, det är ett mycket betungande arbete hon har! :) Nyttigt för henne på kontoret!

http://annikasvardag.bloggplatsen.se

Anna Östervall

19 april 2011 19:35

Ja, hon har ett mycket tungt och ansvarsfullt jobb! *smile* Kontoret var mycket nyttigt för henne! :)

 
Ingen bild

Malin

20 april 2011 16:28

Oj, stackars A. Låter som hon har jobbiga fredagar :)
Sen ska hon orka träna på helgen oxå.. Ojojoj.
Spännande med korning. Har varit med om att chipet traskat iväg på ett par hundar. Lite tråkigt när man står på ex vis korningsdagen & ska behöva leta efter det.

Anna Östervall

20 april 2011 18:48

Haha, ja hon har det tufft hon!
Korning blir jättespännande!!
På exteriören hittade inte chipet så därför vart jag "lite" stirrig nu när jag kom på att om de inte hittar det på MT så får vi ju inte delta! *panik*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 23:06


Bloggplatsen har (troligtvis) gjort sitt, nu drar vi vidare mot nya "utmaningar". Hädanefter hittas vi på: http://rackartygsaxxa.com/ ...

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 17:18

Ja, har spiralen väl börjat snurra i fel riktning så känns det ju ibland som att det bara fortsätter. Så är det här just nu. I söndags skulle Jennifer på kalas på andra sidan stan och hela familjen skulle, tack och lov(!), med. När vi ligger på motor...

Av Anna Östervall - 19 mars 2013 09:25

Ja, ibland blir det inte som man tänkt... Min plan för närmsta framtiden var att jobba måndag och tisdag denna vecka för att sedan ta ut semester fram till Lillis anländer. Jag tänkte även se mig själv som fullt frisk och inte gå vidare med utredning...

Av Anna Östervall - 18 mars 2013 08:26

Axxa som alltid varit först till ytterdörren och stått längst fram och tjutit när de ska åka till jobbet på morgnarna vill inte följa med längre. De morgnar tjejerna ska med Robban till jobbet ropar han på tjejerna och på andra ropet brukar Faran mas...

Av Anna Östervall - 16 mars 2013 12:40

Idag är det exakt 21 dagar kvar till beräknad förlossning! Jag har fått för mig att han kommer komma för tidigt, men jag är verkligen inte redo än. Vi får se hur det blir. :) Bilden nedan är från dagens skogstur med varmchoklad och Jennifers egenb...

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards