rackartyg

Direktlänk till inlägg 18 mars 2011

Hundarnas vecka

Av Anna Östervall - 18 mars 2011 21:00

Ibland får jag frågan var tjejerna är på dagarna och jag svarar alltid att de är hemma själva hela dagen och att Robban kommer hem och går ut med dem på lunchen. Har dock insett att det inte är helt sant då veckorna är mer omväxlande än så...


Följer bloggen Gabbes hundar och tycker hon gör en bra grej som skriver en veckosammanfattning över sin träning, dvs, hur många pass hon tränat. På så sätt blir det lättare för en själv att ha koll på hur mycket/lite man tränar. Jag tänkte göra min egen variant, med början fr.o.m förra veckan.


Måndag
Hemma


Tisdag:
Med Robban på verkstaden hela dagen


Onsdag
Jag var ledig; en skogspromenad och en träningspromenad, träning på dagen
Axxa: Skydd, sköta sig när man går lös i området, externbelöning, fot, ligg kvar
Faran: Fotgående, ligg kvar


Torsdag
Hemma, på kvällen lydnadsträning inne ca en timme delat på tjejerna
Axxa: Ställande under gång, Fjärr (skiftet stå/ligg), kryp
Faran: Fjärr (Skiftena stå/ligg samt sitt/stå), stegförflyttningar åt höger och vänster


Fredag:
Fm. med Robban på verkstaden
Em. träning och promenad
Axxa: Skydd, sköta sig när man går lös, externbelöning, fotgående
Faran: Fotgående


Lördag:
Skogsprommis med picknick


Söndag
Lång stadspromenad med fika i Gallerian


Inser nu att det ser ut som att de inte får promenader varje dag, men så är förstås inte fallet. Det är bara att de vanliga promenaderna inte är så mycket att skriva ut, de jag skriver ut här är t.ex skogspromenader, rejäla långpromenader eller någon form av träningspromenader.

 
 
Malin

Malin

18 mars 2011 21:32

Och jag som tycker du är duktig innan på att skriva vad ni gjort..
Hu.. nu får ju jag prestationsångest ju.. jag kommer ihåg att skriva ner hälften ;)

Trevlig helg
Kram

http://ingo.info.se

Anna Östervall

18 mars 2011 21:36

Hmmm, ja jag är inte säker på att detta är allt heller, men det är det jag minns (efter att ha läst bloggen). ;)

Du behöver väl verkligen inte ha dåligt samvete!
Kram

 
Marie o Troya

Marie o Troya

19 mars 2011 06:53

Jo, visst är det så att man skriver ner de "större" händelserna..ex kursstart, spårträning etc... Vardagsträningen blir det ju inte så mycket sagt om! Men visst är du duktig att berätta så detaljerat om din träning, det är alltid kul att läsa!!

Trevlig helg!

http://www.troyatyra.se

Anna Östervall

19 mars 2011 09:25

Tack :)

 
Lindha

Lindha

20 mars 2011 08:33

Det finns fortfarande chans att vara med, nu på onsdag :=)
Tycker alltid du är så himla duktig som har tid/orken att sammanfatta din träning!!
Jag är för slö :D
Kram, ses snart!

http://vildarna.bloggplatsen.se

Anna Östervall

20 mars 2011 20:59

Jag gillar att skriva! ;) Närå, tack för komplimangen! Skulle gärna komma på onsdag, men då måste jag jobba... För jag ska vara ledig 1/2 torsdagen och fredagen. ;p Supertack för idag!!

 
Anna & Juni

Anna & Juni

20 mars 2011 22:02

Tack för grattiset :)

http://www.annaronge.com

 
Lindha

Lindha

21 mars 2011 09:27

Vad härligt att jag hade sån inverkan på dig ;=)
Tack själv för en riktigt härlig dag!!!
Och DU det är nog dax att avancera med "valpen" :=) Båda dina vovvar var riktigt duktiga igår, speciellt Axxa, våga lita på henne!
KRAM!

http://vildarna.bloggplatsen.se

Anna Östervall

21 mars 2011 13:57

:) Tack för berömmet, detsamma!! Jo, jag ska nog försöka låta henne ta lite mer ansvar och tänka själv, mammas lilla bebis. ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 23:06


Bloggplatsen har (troligtvis) gjort sitt, nu drar vi vidare mot nya "utmaningar". Hädanefter hittas vi på: http://rackartygsaxxa.com/ ...

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 17:18

Ja, har spiralen väl börjat snurra i fel riktning så känns det ju ibland som att det bara fortsätter. Så är det här just nu. I söndags skulle Jennifer på kalas på andra sidan stan och hela familjen skulle, tack och lov(!), med. När vi ligger på motor...

Av Anna Östervall - 19 mars 2013 09:25

Ja, ibland blir det inte som man tänkt... Min plan för närmsta framtiden var att jobba måndag och tisdag denna vecka för att sedan ta ut semester fram till Lillis anländer. Jag tänkte även se mig själv som fullt frisk och inte gå vidare med utredning...

Av Anna Östervall - 18 mars 2013 08:26

Axxa som alltid varit först till ytterdörren och stått längst fram och tjutit när de ska åka till jobbet på morgnarna vill inte följa med längre. De morgnar tjejerna ska med Robban till jobbet ropar han på tjejerna och på andra ropet brukar Faran mas...

Av Anna Östervall - 16 mars 2013 12:40

Idag är det exakt 21 dagar kvar till beräknad förlossning! Jag har fått för mig att han kommer komma för tidigt, men jag är verkligen inte redo än. Vi får se hur det blir. :) Bilden nedan är från dagens skogstur med varmchoklad och Jennifers egenb...

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards