rackartyg

Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Anna Östervall - 7 mars 2011 20:28

Tänkte börja med några bilder från onsdagens promenad, då det kommit kommunalt vatten- och avlopp till delar av det område vi bor i är det numera väldigt varierat där vi går...


 


Allt från förfallna hus till byggen till enorma, både nybyggda och gamla, villor.


Byggnation på gång



I lördags lyckades vi med något som borde vara nästintill omöjligt! Att ta en tre kilometers promenad på tre timmar! Japp, det är sant. Det tog ca en timme att göra Jennifer klar för promenad med påklädning etcetera och sedan tog själva promenaden snudd på två timmar! Nåja, det var underbart väder så vad gör väl det. Tjejerna fick gå med varsin klövjeväska och Birre fick gå med Jennifer i släptåg. 





Skönt att få lift när benen inte orkar gå längre...


Man har inte roligare än man gör sig 

När Jennifer sovit middag bar det iväg till Forum för lite shopping och fika. Jennifer behövde en mössa och jag behövde en tröja och blus. Jennifer är verkligen en fikaexpert! På kvällen var Robban iväg på Hockey AIK mot… Jaja, otroligt nog vann AIK och det var en aaaningen exalterad Robban som kom hem.


I söndags bar det iväg till Sickla då vi insåg att Jennifer växt en hel del och behövde även nytt regnställ och nya fodrade stövlar och så fikade vi förstås, på Jennifers begäran… Resten av helgen bestod i stort sett av städning och vila… Hundarna har varit ute på tomten från morgon till kväll, underbart!


Jag försöker komma ihåg att ta på tjejerna klövjeväskor
alt. benmanchetter på promenaderna, gäller att komma
igång med goda vanor igen


Av Anna Östervall - 7 mars 2011 16:39

Fick ju huvudvärk vid lydnadsträningen i söndags. Den vart segdragen och höll i sig hela veckan! I tisdags fick jag rejäla migrän och var tvungen att gå hem tidigare från jobbet… Idag är första dagen utan huvudvärk – halleluja! Därför har det inte heller blivit mycket gjort de här dagarna… Hundpromenader och träning har bara varit att glömma… Kom i vart fall iväg på Emma-kursen i tisdags  men var nog inte den mest aktiva eleven...


I onsdags hade jag semester och hade en härlig dag! Hade tänkt vara ute och promenera och träna med tjejerna hela dagen men pga ovanstående gick det inte... Vi var i vart fall ute i nästan två timmar och promenerade i den första, riktiga vårsolen! Jennifer fick vara hos dagmamman i några timmar under tiden jag uträttade ärenden, promenerade hundar, städade, tvättade och försökte vila...


I fredags slutade jag vid 12 och hade tänkt ta en rejäl sväng med tjejerna men kapitulerade och det var soffan som gällde tills det var dags att hämta Jennifer vid 14-tiden.


Inte nog med att jag haft huvudvärk, jag har haft träningsvärk också! Trotsade huvudvärken i måndags och torsdags (det slog tillbaka mångfalldigt efteråt) och gick till gymmet. I måndags var det dags för årets tredje spinning- och bollcorepass och i torsdags var det årets första pass i Funktionell styrka - jag har fortfarande träningsvärk sen i torsdags! Det gör ont, men är ju en otroligt skön känsla samtidigt till skillnad mot annan värk. Förra våren och försommaren tränade jag ju en hel del och nu börjar jag inse att jag nog var i rätt bra form då. Sen vart det mycket på jobbet och på det en otroligt långdragen infektion så det är först nu som jag kunnat komma igång igen, hoppas att jag "snart" går ner alla de kilon jag gick upp sen jag var tvungen att sluta träna och "powerwalka"...   

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards