rackartyg

Alla inlägg den 15 mars 2011

Av Anna Östervall - 15 mars 2011 12:41

I söndags lämnade jag Jennifer hos mina föräldrar och sedan åkte jag och tjejerna vidare. Vid 11 träffade vi Sophie och Tiffany vid Svampen för en promenad genom stan.


Inget är som väntans tider...


Sophie och Tiffany på ingång

 

Vi gick Kungsgatan, Sveavägen, Västerlånggatan, runt slottet, genom Kungsträdgården och sedan avslutade vi med en långfika i Gallerian. Sophie skrattade åt Axxa då hon vill insupa allt, allt som händer omkring oss för att emellanåt ”fastna” och superfokusera på något.


I en gränd i Gamla stan, Tiffany hade tröttnat på att sitta stilla, som den setterdam hon är...

 


Mästerfotografen i farten

 

Det kryllade av fåglar!

 

Tjejerna somnade nästan och vi fick mycket beröm för våra lugna, skötsamma hundar. Fick frågan om de alltid var så lugna? Jaadå, svarade jag…   



Axxa i Gallerian 


Fick även kommentaren, "Åh, så söta - de är inte så gamla va? "Näe... Hon är 3,5 (Axxa), hon är snart 9 (Faran) och hon är 13 (Tiffany)"...


Jag och tjejerna, inte ser Tiffany ut att vara 13 inte!  Foto: Sophie Welin Berger

 

Efter fikat följde jag med Sophie till hennes bil innan jag och tjejerna promenerade hela vägen till Ropsten där vår bil stod. Våra stadspromenader är underbara och jag ska verkligen försöka se till så att det blir mer av den varan framöver!



Axxa, Faquera och Tiffany
Foto: Sophie Welin Berger

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards