rackartyg

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Anna Östervall - 13 mars 2011 21:31

Fler bilder från lördagens skogsutflykt:


Axxa


Mina skönheter, Picasson och Faran


Fläskfia, aka Faran med hornen på utväxt   


Far och dotter

 

Birre


Olycklig Faran tycker det är alldeles för lite Faranfika...

 

Det finns stunder när Axxa ser ut som en alldeles vanlig hund...



Faquera    


Bye for now

Av Anna Östervall - 13 mars 2011 20:32

Ibland undrar jag om något gick fel vid avelsplaneringen när jag valde att para Faran och Exxon... Hade de fötts någon annanstans än hemma i köket med mig närvarande hade jag kanske kunnat skylla på att hon blivit bortbytt, men det kan jag inte nu...


Rackartygs Axxa, min stolthet...


Sådan mor sådan dotter? Faran och Axxa busar med husse 


Axxa på väg in i bilden


Krock...


Tigger fika...


Igår började vi dagen med en timmes promenad med picknick i skogen. Jennifer kämpade sig fram i snön, hundarna busade och vi stannade för en fika i solkskenet. Sedan bar det hem för att röja på tomten, det som göms i snö kommer fram vid tö… Vi har slängt ut både handfat, tvättmaskin och diverse annat under vintern som nu äntligen kunde skjutsas iväg till tippen – otroligt skönt! Hundarna var på tomten hela dagen och bästa lilla hjälpredan hjälpte till.



Birre får ställa upp när Jennifer vill hålla en hund i koppel 




Jennifer väntar på fika 


Axxa forcerar fikafilten


Av någon anledning föredrar Robban att stå och fika...


På kvällen planterade jag och Jennifer frön och vårblommor i krukor.


Djup koncentration

Alla bilder är tagna på förmiddagens skogstur, förutom planteringsbilden.

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards