rackartyg

Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Anna Östervall - 7 januari 2010 22:05


Det är skillnad på sorg och saknad... Tänk att man fortfarande kan ha en sådan sorg efter en hund som gick bort för 3,5 år sedan... Idag är det på dagen 10 år sedan jag hämtade hem Rasta. Kan inte låta bli att undra hur hon hade varit som 10åring och hur vi hade haft det. En sak är i vart fall säker – hon hade älskat att bo i hus!!


 
På besök hos uppfödaren, Rasta sju veckor gammal


Kommer aldrig glömma känslan när jag tog ut henne ur flygburen på Arlanda. WOW! Vet att jag sa att det här måste vara som att föda barn, jag fick så otroligt starka känslor på en gång. Nu har jag fött barn och… känslan på Arlanda var lika stark.


  


Vi gjorde mycket ihop!


Räddningsträning i Skövde

 

Följeslagare på Chilis fjälljaktsträning med Mellansvenska fågelhundsklubben

 
Första skyddsträningen - kolla musklerna på andra bilden! och bettet... Född skyddshund...  


Vi tränade och tävlade i lydnad och spår och extraknäckte på agility- och skyddsplan.




Mitt hjärtebarn
Mitt sorgebarn
Älskade Rasta vad jag saknar dig...

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards