rackartyg

Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Anna Östervall - 6 januari 2010 22:23

Nya jobbet är det några som är nyfikna på. *smile*

I måndags började jag nya jobbet som ekonom på Reitan Servicehandel AB, vilka i Sverige driver varumärkena Pressbyrån och 7-eleven. Det verkar vara ett bra jobb med bra gruppchef och trevliga arbetskamrater.


Det är mycket nytt!
Första kontorsjobbet! Att jobba på kontor känns lyxigt. Till skillnad mot att jobba på golvet i pressbyrån så kan man:
– Gå på toaletten när man vill och inte behöva vänta tills ruschen är över vilket kan ta några timmar emellanåt.
– Ta lunch när man vill och dessutom vara ”ledig” hela lunchen och inte behöva rycka in om det behövs.

– Är det mycket att göra kan man trots allt planera och prioritera jobbet själv utan att kön växer och kunderna stönar och blir arroganta.
Första dagjobbet – det är 8-16.30 som gäller, dock med flex 7-9 vilket är kanon. Fördelen är att man slipper tiiidiga morgnar och sena kvällar men samtidigt är jag van vid att vara ledig mycket på dagarna…

Sitter - istället för att stå upp hela dagarna kommer jag sitta ner!


Utöver allt detta är det självfallet helt nya arbetsuppgifter, alla verkar dock tycka det är en enorm fördel att jag jobbat ute i butikerna! Då vet jag mer hur saker och ting fungerar ute i butik, hur deras datasystem fungerar och hur allt hänger ihop mer grundläggande. Det är mycket som snurrar i skallen nu, mycket som ska läras in... Och siffror, siffror, siffror!

Har ju dessutom pluggat i fyra år och efter det varit mammaledig i ca 18 månader så jag är van vid lugna morgnar etcetera, nu ringer klockan före 6… Saknar såklart dessutom Jennifer och hundarna, vi är ju vana vid att tillbringa i stort sett 24 timmar om dygnet ihop… Dessutom kan jag varken lämna eller hämta Jennifer hos dagmamman vilket känns rätt jobbigt.


Men det kommer nog bli kanon!! Hålet i plånboken kan täppas igen och vi kan börja leva igen känns det som! På de ca 15 månaderna hinner vi reparera ekonomin och jag får arbetserfarenhet. Bara det blir underbart!! Ingen vet ju vad som händer sen heller…


I måndags när jag kom hem berättade Robban att han och Jennifer varit iväg med hans mamma och handlat en del. När de kommer hem springer Jennifer in med ytterkläderna på och ropar mamma, maaamma och letar efter mig… När vi möts på Vi på kvällen för att handla mat väntar jag inne i affären när de kommer. Jennifer springer in i affären, rakt emot mig och… förbi! Trots att jag sa hennes namn och höll ut armarna… Efter en kort stund blev jag dock godkänd och fick massa bamsekramar.


Igår när klockan ringde fick jag inte gå upp… Jennifer började storgråta och säga ”näe,näe, näe”, det slutade med att Robban, som är ledig denna vecka med, var tvungen att gå upp han med. När vi väl myst lite i soffan var det dock okej att jag gjorde mig i ordning och gick iväg. Det kändes hårt!


Vet inte vad jag ska skriva mer, fråga på Noomi så svarar jag. *smile*

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards