rackartyg

Alla inlägg den 23 maj 2012

Av Anna Östervall - 23 maj 2012 11:19

Tisdag 16 maj
Mamma och pappa hämtade Jennifer på dagis och sedan följde hon med dem hem och sov över där. Efter jobbet åkte jag och tränade lydnad på Värmdö BK, Axxa var speedad till 1000... Efter ca 15-20 minuter (!!!) hade hon landat såpass att det gick ok att träna. Jag körde igenom momentet i klass 2 och frånsett att hon reste sig och gick emot mig(!!??!!) på läggande under gång så gick det ok. När jag tränat ett slag frågade träningsgruppen som var där och tränade samtidigt om jag ville vara med på platsliggning - om jag ville! 3 minuters plats med främmande hundar gick finfint! 


När jag var klar med Axxa tog jag ur Faquera för att träna lite med henne men se det ville inte damen! Hon sket fullkomligt i mig och nosade omkring efter harskit eller annat istället??!!?? Efter ett par minuter blev jag irriterad, kopplade upp Faran, packade ihop och gick till bilen istället! Något var inte som det brukar med tjejerna...

Onsdag 17 maj
Axxa var sjukt dålig i magen vilken nog kan förklara en del av tisdagkvällens stress... Insåg att hon varit det i några dagar då jag fått gå upp och släppa ut henne ett par gånger par natt ett tag och hon hade skitit inne på Robbans jobb en av dagarna... Ibland tar det ett tag innan man fattar... Jag är liksom inte van vid magsjuka hundar då åtminstone mina fyra senaste haft stålmagar. Frågade EgoDogsteamet vad man gör när man har magsjuk hund, ja ni hör ju. Tacksam är jag för att jag har friska hundar för det mesta, de mest skadar sig bara.   

På onsdagen var det halvdag på jobbet så jag hade med mig hundarna i bilen. När jag lämnat jobbet och kört ett par hundra meter inser jag att något är knas med backspegeln, när jag stannade bilen och kontrollerade inser jag att jag blivit påkörd av en smitare när bilen stod parkerad... Inte kul inte... Med avbrott för en bajspaus (för Axxa) så fortsatte vi färden mot Lidingö BK, bestämde mig för att koppla bort irritationen över bilen vilket lyckades och fick till ett bra träningspass med Axxa. Tränade återigen alla moment i klass 2 och frånsett att hon inte hade en aning om vad "ligg" betydde i läggande under gång så gick det ok. Hoppade över platsliggningen idag och repeterade lite "ligg" på slutet. Därefter åkte jag till Långängens friluftsområde som jag också längtar tillbaka till emellanåt där jag gick en långpromenad med tjejerna.






Efter promenaden åkte jag hem till mamma och pappa där Jennifer, mamma och grannens barnbarn var på mördarsnigeljakt - mycket spännande och roligt tyckte båda barnen! Efter grillmiddag åkte vi hem till Nacka igen.


Pappas fina damm som bebos av Koifiskar till alla ungars förtjusning

 

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards