rackartyg

Alla inlägg den 2 maj 2012

Av Anna Östervall - 2 maj 2012 20:37

Tisdagen började tidigt igen, hundarna fick leta mat på tomten under tiden som jag gjorde mig i ordning, fixade kaffe och packade allt jag skulle ha med mig för dagen. Sedan bar det iväg till Fagersta för att titta på Äventyrs Kaifas (Faqueras son) MH. Jättekul att träffa Jaana och guldklimpen. Vilket MH, wow!!!!!



Fina killen!


Inga rädslor, fort fram utan stöd och inget bestående. Stor kamplust, bra gripande och givetvis skottfast. Social och skitglad kille. Jätteroligt att se! Friröntgad, frisk och har redan påbörjat sin tävlingskarriär med uppflytt till lägre spår och 1:a pris i klass 1.



Känn ingen press Jaana, men det är lagom med en Kaifasvalp om ett par år!   Jag föll stenhårt för Kaifas redan när han var en liten skit, både på grund av hans stam och på gund av hans sätt... Jag hoppas att åtminstone ett par uppfödare uppmärksammar Kaifas så han kan användas i avel, både för min och för rasens skull!




Nedan ser ni lite annat han kan också:



Rulla runt



Slalom - i en rasande fart, påminner om en viss tioårig "dam" jag känner...


Hur siffrorna hamnade på "pappret" minns jag inte men det dyker upp på avelsdata och här i bloggen vid annat tillfälle. Kanske kommer filmen ut här också men jag vill kolla med Jaana först.




Efter en sväng i de underbara västmanlandska skogarna där tjejerna fick sträcka på benen bar det av hemåt igen. I väntan på att Robban och Jennifer skulle komma hem satt jag i solskenet och skrev hela helgens bloggar och överförde bilder när jag kom hem. Tjejerna var rätt nöjda de med... Känner mig rätt slut efter helgen så jag hoppas jag får sova lite mer i veckan…


Av Anna Östervall - 2 maj 2012 14:15

Måndagen började även den med en morgonpromenad och en lugn förmiddag hemma. Robban skulle jobba men jag och Jennifer var lediga.



Plötsligt ser jag att Jennifer klätt på sig och gått ut för att vattna sina tomatplantor! Gullunge :)


Kl. 11 mötte vi upp Lindha och Lussan med Ajax och Devil i ”vår” skog för uppletande. Jennifer ville vara med och köra uppletande så hon och Axxa var ute och letade samtidigt. Snacka om störningsträning, mycket bra! Slutade med en gråtande Jennifer – Axxa hittade alla sakerna och hon fick inte hitta en enda… ORÄTTVIST!! Sa Jennifer.


           

Tröstade henne, gick ner med Axxa och så var det Ajax tur. Återigen fick Jennifer vara med och leta och trot eller ej men Jennifer fick syn på ett föremål och sprang fram! Bara det att ungefär samtidigt fick Ajax det i näsan och han givetvis fram först…. ”Neeeej!!! Vrålade Jennifer och började storgråta igen… 



Tittar ni så ser ni lite Jennifers turkosa tröja lite snett till höger bakom Ajax

   
"Neeej, den var min!!!"   


Vi fick gömma en leksak bara för henne som hon fick leta efter och hon blev så glad när hon hittade den! Sen ville hon inte vara med något mer utan passade Lussan. 



Äntligen fick Jennifer hitta ett föremål och komma in och få beröm!

Sen var det Faran som hittade tre föremål så fint.  


   


Sist men inte minst var det Devil. När Devil letade efter föremål två kom jag på att Axxa var inne på sitt åttonde löpdygn! Men det var inget som herrarna Wikström brydde sig om.


   
Jennifer visar hur flygplanen flyger med tillhörande ljudeffekter och...



lilla Lussan som är klart imponerad klappar händerna!   


Efter uppletandet åkte vi till Nacka Forum för lätt lunch (Latte och macka) och Jennifer fick en stor glass. Att Jennifer fick dra vagnen inne i Forum, ha Lussan i knäet och åka rutchkana hjälpte till att göra även hennes dag. Jättehärlig dag!! Nästa gång ska vi testa på spår också!


 
Världens sötaste tjejer!!


På kvällen kom Annika, Jocke och lilla Pelle med hundar hit på middag. Vi gick även ner och kollade på majbrasan vilket var många, många år sedan jag gjorde sist men det var riktigt mysigt.

Av Anna Östervall - 2 maj 2012 10:24

Söndagen började med morgonpromenad, ungefär samma sväng som dagen innan, och när jag kom hem sov familjen fortfarande!




I övrigt vart det ändrade planer, från hundträning till familjedag med hemmafix. Robban och Jennifer snickrade odlingslådor och jag flyttade kläder från en garderob i Jennifers rum (som ska bort) till min och Robbans nyinköpta garderob i vårt sovrum, tvättade och fixade.



Jennifer är helt delaktig i allt de gör, superhärligt!  Axxa med...


Spillrorna gav hon till hundarna, men först skulle de ritas på och bli fina! 



Plötsligt passerade hästarna, som bor i hagen ovanför vårt hus förbi. riktigt mysigt tycker jag!



Kunde inte låta bli att fota stillebenet som Robban eller Jennifer så fint fixat


Efter en tur till Blomsterlandet planterade vi frön, sättpotatis och ett par plantor. När man bor i ett hus man trivs i på en tomt man gillar så är det riktigt skönt att ”bara vara” hemma. Jag tyckte det var helskönt med en hemmadag och det var nog första gången verkligen kan koppla av utan att vilja iväg någonstans! Och det tog bara... typ 38 år!





Fara min Mara gillar vår altan


Med expertisen bredvid har Robban spikat igen en av ingångarna till tjejernas enorma lya under altanen...   


Man blir trött av hus- och tomtfix en hel dag!!



  

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards