rackartyg

Alla inlägg den 21 maj 2012

Av Anna Östervall - 21 maj 2012 20:47

torsdagkvällen var det dags för Teamträff igen. Regnet öste ner men vi körde effektiv och kvalitativ träning ändå i ett par timmar! Jag och Helena tränade ihop och hon kommenderade mig och Axxa på ett ungefär genom en lydnadstvåa. Då hon var helt insnöad på rutan från det att vi entrade plan så valde jag att lägga fotgåendet näst sist för att slippa frustration från båda håll. Efter programmmet tränade vi rutan och apporteringen ett par gånger extra och avslutade med en minuts platsliggning.

På lördagen ville Jennifer överraska mig så jag skulle ligga kvar i sängen och blunda, efter en stund kommer Jennifer in med en mugg varmchoklad med två sugrör i. Hon ville överraska sin mamma med mysfrukost på sängen!! Hon hade fixat både varmchokladen och rostmackorna alldeles själv! Fick dock assistans av Robban med att bära in allt i sovrummet.   


Inte världens bästa bild men den får vara med ändå!  

På förmiddagen fick Jennifer vara hos farmor och farfar medan jag och Robban åkte dubbla pass till tippen, var en hel del gammal halvrutten ved, sly och ett par plåtar vi hittade på tomten som skulle skickas iväg.


Folk vände sig och om flinade när vi svängde upp på tippen i Saltsjöbaden med våra tattarlass   

På väg hem från andra svängen började det regna när vi svängde in på macken för att fylla på gasolen till grillen och efter en stund öste det ner. Då gick inte bilen att starta... Vart en fika i bilen undertiden vi väntade på Robbans pappa som kunde hjälpa till att dra igång oss - startkablar fungerade inte... Otroligt skönt att vi fick stopp på macken när vi var klara med allt och inte när bilen var hemma och fullastad eller ännu värre på tippen.   


Mmmmums!

På söndagmorgon bjöd Jennifer på mysfrukost i sängen igen! Sedan åkte Robban till Kjula på Dragracing och jag åkte hem till mamma och pappa med Jennifer. Vi började med lunch och fika och därefter åkte jag och tjejerna vidare till brukshundklubben för träning och promenad.

Jag körde igenom en lydnadstvå med Axxa, började med en "platsliggning" på fyra minuter för att fortsätta kedja lite moment i klass 2. Efter det tränade vi lite extra på rutan och apporteringen. När Axxa fått sitt var det Faqueras tur att få träna lite fotgående, rutan, 30-40 cm hopp, apport och bakåtslalom.

Efter träningen gick vi ungefär en timmes promenad runt Elfvik, det är bara såååå vackert och jag längtar efter att åka dit och promenera i solen! Tyvärr var jag för lat för att bära med mig kameran så det blir lite mobilbilder.



En underbar Lidingödag avslutades med att Robban mötte upp hos mina föräldrar och vi blev bjudna på grillat och lite mer fika innan vi styrde kosan hemåt igen. På kvällen gick jag en promenad med Axxa igen, härligt att få lite egentid med hundarna en i taget ibland.

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards