rackartyg

Alla inlägg den 1 maj 2012

Av Anna Östervall - 1 maj 2012 19:58

Det har varit tidiga morgnar för min del hela helgen, oavsett när jag gått och lagt mig så har jag vaknat strax efter 4 så jag har sovit max 4-6 timmar per natt helgen igenom… Men inget ont som inte har något gott mig sig – man hinner med väldigt mycket!


Jag började lördagen med en tvåtimmars morgonpromenad tidigt, tidigt på morgonen och kom hem lagom till frukosten vid halvåttasnåret. Jag gick min vackra morgonpromenad som delvis går längs med vattnet och har fått veta att hundarna jag skrev om på bloggen för ett par veckor sedan är Ovtjarka och de bor utomhus… Dock verkar de vara inne (eller någon annanstans) på helgerna så jag kan i vart fall gå min härliga sväng på då. Sist jag gick förbi en vardag hoppade den ena på bakbenen så hela huvudet var över staketet och den andra högg i staketet och gjorde rejäla attacker… Så fruktansvärt otrevligt! Dessutom är det ca 1,5 meter från gångstigen till tomten så man kan inte direkt ta ut svängen när man passerar… Nej, tyvärr får det bli en helgsväng och ingen vardagspromenad… Idag slapp vi dem i vart fall och kunde njuta!



De tre musketörerna






Oh, shit... Faquera är herre på täppan!

Efter fix på tomten var det dags att åka på barndop för en dotter till Robbans kompis. De är ett gäng som växte upp tillsammans som fortfarande håller ihop mer eller mindre sporadiskt. Ca 30 år har de känt varandra, häftigt tycker jag!


När vi är hemma igen och fixar lite hör vi plötsligt en stolt Jennifer säga:
"Titta! En gubbe som står på taket! Fint konstverk va?!!" 



Numera har vi detta fina konstverk på väggen i vardagsrummet! Den är dock rätt liten...


Gick en mycket rask promenad före middagen med Axxa och hon vart halt… Trampdynan är fortfarande tunn och tålde tyvärr inte morgonens grusvägspromenad med vattenlek och sedan detta utan hon vart lite ömfotad... Hade tänkt träna lydnad på kvällen men hundarna var helt slut och tassen var inte okej. Kvalitet går före kvantitet så det var bara att glömma…


Är det natt snart?!


Fortsättning följer...

Av Anna Östervall - 1 maj 2012 17:48

730 unika besök hade min lilla blogg under april månad!

Jag och tjejerna bugar, bockar och tackar för era besök!  


Nu ska jag ut och njuta av solen igen och hoppas att jag hinner läsa ett par sidor i min bok innan babbelbyxan kommer hem med sin pappa!


  



Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards