rackartyg

Direktlänk till inlägg 30 december 2012

Fuck foglossning!

Av Anna Östervall - 30 december 2012 21:23

Får frågan hur jag mår rätt ofta och svarar i stort sett alltid att jag mår bra, utan att egentligen "tänka efter". Jag mår bra. Illamåendet har i stort sett gett med sig helt, kommer tillbaka ibland och då oftast i samband med frukosten. 1-2 gånger i veckan får jag inte behålla frukosten men mår egentligen inte dåligt. Vad jag kan äta till frukost skiftar, ibland är det grovt bröd för att ett par dagar sedan enbart kunna äta vita frallor - märkligt det där, och svårt att handla...


Så illamåendet har gett med sig och även den värsta tröttheten, istället kom halsbrännan och foglossningen som ett brev på posten. Barnmorskans tips var: gå med små korta steg, gå inte långa promenader utan hellre två korta än en lång, gå i trappor med små steg i taget, sitt inte med benen i kors, inte springa utan gå lugnt etc. Längskidåkning som jag längtat efter är bara att glömma, det får jag spara till nästa vinter. Ni vet ju hur jag älgar fram i full fart med mina jättekliv och alltid sitter med benen i kors... Jag har lite att jobba på nu... Men, hellre foglossning (på denna nivå) än illamående!! Is och slask gör det ännu värre så jag hoppas att det blir ett snölager snart igen! Eller barmark, men allra helst mera vinter! Barnmorskan föreslog även foglossningsbälte så är det någon som läser detta som har ett sådant att låna ut eller sälja så är jag intresserad!

Igår gick jag ju en sväng på 1,5 timme med Sofie och Fanny och resten av dagen gick jag som en 80-årig gubbe,  Robban flinade och frågade om han skulle hämta rullatorn... Sjysst sambo man har...   På kvällen behövde jag även lite hjälp med att resa mig upp och komma ur soffan... Därför får jag välja vilka aktiviteter som ska utföras, kan inte göra allt jag vill. Tänk, nu har det gått 2/3 av graviditeten - det är sååå häftigt att få uppleva det en gång till och skönt att ändå må helt okej under tiden! Han sparkar och lever rövare så vi kommer ha att göra om några månader...   


Avslutar med några bilder, vi ägnar oss en del åt soffmys numera :)






  





 
 
Anna, Juni, Rock och magen :)

Anna, Juni, Rock och magen :)

30 december 2012 22:16

Stackare, vet hur det är :( Har själv haft ont rätt länge men det har konstigt nog blivit lite bättre nu. Ett tag kunde jag max gå en 30-min-promenad per dag, men idag gick jag två timmar på fm (låååångsamt) och en timme på kvällen (ännu långsammare). Hade iförsig rätt ont efter långisen. Men bättre när jag slipper stressa till jobbet. Har ju beräknad förlossning om 3 veckor och efter det kan du ta mitt bälte. Fast kanske behöver ngt snabbare än så. Har iförsig för mig att de inte kostade så mkt, köpte av sjukgymnasten.

Några tips är broddar om du inte redan har det! Använder Richards springbroddar. Man går som tåget över isbanor till gångvägar!

Sen fick jag tips av Junis naprapat att ta en tennisboll och lägga lite på sidan av rumpa/ryggslut. Och alltså lägga mig på bollen. Gör oooont, men sjukt bra massage på precis rätt ställe med perfekt tryck!

Hörs!

http://www.annaronge.com/blogg

Anna Östervall

31 december 2012 09:59

Tack Anna!
Letade fram mina broddar igår kväll :)
Tennisbollarna får jag prova!
Tror jag försöker hitta bälte tidigare än så, men det r är bra att veta.
Lycka till om vi inte hörs innan!

 
Lindha

Lindha

31 december 2012 07:35

Är likadan, allt är så bra 0:). Tand om lilla magen nu, o om tant själv, verkar jobbigt med rullator ;-)

http://vildarna.bloggplatsen.se

Anna Östervall

31 december 2012 10:02

Tant själv! Hahaha, tack för den! ;)

 
Marie, troya o tyra

Marie, troya o tyra

31 december 2012 08:09

Haha, ja nog vet jag hur du älgar fram i spårskogen!!! ;) när skulle han komma? Mars.april? Då finns det ju tid att spåra sen! :))

http://www.troyatyra.se

Anna Östervall

31 december 2012 10:05

6 april är han planerad att komma :)
Jo, april är en bra månad! :)

 
Annika, Indy o Arne

Annika, Indy o Arne

31 december 2012 09:10

Jag har två olika sorters bälten. Kom
och prova! Kram

http://annikawesterlund.com

Anna Östervall

31 december 2012 10:06

Kanon, jag kommer gärna och provar! :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 23:06


Bloggplatsen har (troligtvis) gjort sitt, nu drar vi vidare mot nya "utmaningar". Hädanefter hittas vi på: http://rackartygsaxxa.com/ ...

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 17:18

Ja, har spiralen väl börjat snurra i fel riktning så känns det ju ibland som att det bara fortsätter. Så är det här just nu. I söndags skulle Jennifer på kalas på andra sidan stan och hela familjen skulle, tack och lov(!), med. När vi ligger på motor...

Av Anna Östervall - 19 mars 2013 09:25

Ja, ibland blir det inte som man tänkt... Min plan för närmsta framtiden var att jobba måndag och tisdag denna vecka för att sedan ta ut semester fram till Lillis anländer. Jag tänkte även se mig själv som fullt frisk och inte gå vidare med utredning...

Av Anna Östervall - 18 mars 2013 08:26

Axxa som alltid varit först till ytterdörren och stått längst fram och tjutit när de ska åka till jobbet på morgnarna vill inte följa med längre. De morgnar tjejerna ska med Robban till jobbet ropar han på tjejerna och på andra ropet brukar Faran mas...

Av Anna Östervall - 16 mars 2013 12:40

Idag är det exakt 21 dagar kvar till beräknad förlossning! Jag har fått för mig att han kommer komma för tidigt, men jag är verkligen inte redo än. Vi får se hur det blir. :) Bilden nedan är från dagens skogstur med varmchoklad och Jennifers egenb...

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards