rackartyg

Alla inlägg den 14 december 2012

Av Anna Östervall - 14 december 2012 13:22

I onsdags var vi på Luciafirande på Jennifers dagis. Hon var sååå söt! När de sjungandes gick förbi publiken stod jag precis bredvid gången och när hon passerade mig sträckte hon ut handen och klappade lite på magen!   Efter firandet följde mamma med oss hem på middag och fick sedan vara lite barnvakt då jag mådde lite si och så och låg och vilade hela kvällen medan Robban fixade en del. Vid 19.30 gick jag och lade mig och somnade före kl 20! Snacka om trött... Vaknade tiiidigt och gick ut med hundarna en timme och fick till lite träning med Axxa på "vår" fotbollsplan. Underbart!! Har sovit katastrofdåligt senaste två veckorna så morgonpromenaderna har uteblivit. Både jag och hundarna njöt av vår promenad! Vi tränade:


Fotgående; gick lite si och så på den buckliga (oplogade) planen, men ändå ok
Inkallning; två med ställande på sträckan och en rak inkallning med belöning för farten
Utmaningen; stå, sitt, ligg under baklängesmarsch vilket gick toppen och jag var tyst!
Fjärrdirigering; ja... här har jag vääääldigt svårt att vara tyst... Jisses... Det märks stor skillnad på när jag berömmer och babblar mot när jag bara belönar så jag måste skärpa mig!


Överlag är jag nöjd med träningen. Dock kom jag på mig själv med att:
1. inte kunna hålla tyst... 
2. de flesta gångerna belönade jag genom att kasta iväg bollen - tabu! Må vara hänt någon gång ibland som variation, men inte v a r j e gång under ett träningspass! Hon blir lite lätt laddad då...


När jag duschat hade Robban dukat fram frukost och gjort thé till mig och det mina vänner är lyx en vardagmorgon, i vanliga fall slänger jag i mig 2 mackor och lite vatten till det. Tog det lite lugnt då vi var ute i god tid och hade lite mysfrukost. Sen började det... Ont lite här och där och frukosten kom upp... Kramade toaletten en längre stund innan jag en halvtimme senare kände mig såpass stabil att jag kunde ta mig till jobbet... Jobbade sex timmar innan jag kände att detta går inte längre... Åkte hem och när jag satt på bussen (som tur var inte motorvägsbussen) började jag må riktigt dåligt... Händer och armar började domna, jag kände mig extremt spyfärdig, svetten började rinna, det började svartna för ögonen och jag kände att "shit, nu svimmar jag", ringde Robban i panik och tog mig av bussen fler hållplatser för tidigt där jag satt och väntade tills Robban kom och hämtade mig. Otroligt skönt att han jobbar så nära! Väl ute i friska luften kändes det lite bättre i vart fall och jag klarade mig från att svimma. Hemma gick jag och lade mig direkt och där vart jag liggande resten av kvällen... Jag som verkligen ville åka iväg till Teamträningen men Robban gav mig utegångsförbud och det var lika bra det, jag var sängliggandes hela kvällen förutom när jag släpade mig ut till soffan för att se Criminal Minds.


Imorse vaknade jag strax efter 4, igen... och låg och velade, stanna hemma eller jobba... Hundpromenad fanns inte med på världskartan tyvärr... Bestämde mig för att åka och jobba och åkte extra tidigt så jag kunde ta bilen (Essingeleden) till jobbet, funkar ganska bra än så länge men det blir en luuugn kväll.


Imorgon ska jag och Jennifer till hundmässan i Älvsjö. Hon lääängtar!! "Vi ska åka buss, tunnelbana och tåg heeela dagen! Titta på en massa hundar och hejja på min kompis!". När jag frågade henne vem som är hennes kompis tittade hon på mig som om jag kom från en annan planet och svarade "Emma, Debbies mamma. Hon är jättesnäll och pratar massor med mig när jag vill hålla Debbie!". Tack Emma, du har ett litet fan här hemma!   



Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards