rackartyg

Alla inlägg den 17 december 2012

Av Anna Östervall - 17 december 2012 15:59

Just nu har jag många funderingar, så otroligt många tankar och funderingar...

Inte så att jag gräver ner mig i bekymmer, tvärtom! Jag bara... funderar...


Tankarna rör sig om marrängswiss och vatten, sirap eller chokladsås (metaforer), om vad en tycker är helt fel tycker en annan är en helt rätt, tävlingsattityd - förarens, inte hundens(!) det blir det nog ett inlägg i klubbtidningen om det också, hundträning och -tävlingar, hur jag gång på gång låter mig bli utmanad (av mig själv eller andra) och säger "Absolut, självklart!" och sen "måste" stå mitt kast eftersom jag inte är den som hoppar av utan dessutom verkar gilla att stånga huvudet i väggen...


Varför tycker vissa människor att allt är så besvärligt?? Varför kan man inte försöka vara lite positiv? Var inte negativ hela tiden utan försök säg en positiv sak för varje negativ sak du säger och du kommer se världen annorlunda och världen kommer se annorlunda på dig!


Och så har jag tankar om mål; personliga och med hundarna och vad gäller livet i litet och stort... Och för att inte tala om alla planer jag spinner som jag är otroligt dålig på att dela med mig av.  Kanske jag borde berätta för Robban vad jag planerar för kommande dag, helg, mammaledighet - han hade visst inte en aaaaning om att jag funderar på hur jag ska kunna bila och vandra i Norge en del av min mammaledighet. Ooops...


Tankar, ni vet - behöver inte vara negativa, de kan vara positiva och en del är och bör vara privata, andra bör man definitivt dela med sig av... Utöver det så tror jag att jag redan gått på mammaledighet, mentalt alltså...  Haha, ja jösses... Ibland är det inte så konstigt att jag känner mig lite frånvarande när det snurrar på som mest däruppe...

Vid tillfälle blir det nog lite skilda blogginlägg. Nu är det enklare, för nu, yippiekaiei!!! (hur nu det stavas) så är min dator ääääntligen hemma igen. Hel och virusfri! Tack till Robbans kompis som fixa allt! En fläkt var trasig så den blev överhettad och stängde av sig själv lite titt som tätt och på det hade jag tydligen fler eller färre virus, vet inte riktigt. Heja Norton Antivirus! Eller inte... Jaja, nu är Norton borta och jag har fått något nytt fint antivirusprogram installerat, som tydlligen ska fungera till skillnad mot andra, om jag förtståt allt rätt. Har inte haft dator hemma sen i juli!! och här heller inte fotat med systemkameran sen dess, nu är det fram för bättre bilder och lite annat.


Fem små smileys får visa på en del av min personlighet:           


Hej så länge!

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards