rackartyg

Alla inlägg den 20 december 2012

Av Anna Östervall - 20 december 2012 10:05

Härom morgonen vaknade jag tidigt då jag vaknade av att någon hund trampade fram och tillbaka i vardagsrummet, trodde denna någon behövde gå ut men när jag kom ut i v-rummet så tittade 3 fån på mig och drog sig mot köket... Gick och lade mig igen... Ca 45-60 minuter senare var det dags igen, nu var det någon som rände fram och tillbaka så jag tänkte att det var nog någon som behövde gå ut i alla fall så jag for upp. Tre överlyckliga idioter mötte mig och ruuusade ut i köket! Hundmaten tog slut häromdagen så vi hade köpt en säck Pedigree på Willys som de får äta ett par dagar tills lönen kommer och vi har tid att åka och köpa ny svindyr på hundaffären. Tydligen är Pedigree suuupergott för det var uppenbart att ingen var nödig men alla ville ha mat, mat, mat...    gav idioterna mat och gick och lade mig igen.

Kunde inte somna om och bestämde mig för att trots allt ta en morgonsväng med hundarna istället. Dock en kort en i lugnt tempo. Fick börja med att skotta för att överhuvudtaget få upp grinden och efter ett tag gick jag trött och svettig iväg. Hundarna har fortfarande inte gett upp sitt äppelletande/-ätande men nu får de använda näsan och sedan gräva för att få upp sina fynd.


Suddig bild på äppelfyndaren Faquera

Väl hemma så fortsatte jag med lite lydnadsträning med Axxa på uppfarten. Det blev lite:
Fritt följ med fokust på intensitet och kontakt i starter men även lite svängar, främst vänster - bra
Stå, sitt, ligg under baklängesmarsch - mycket bra!
Fjärrdirigering:  skiftet stå/sitt/stå, där är jag nöjd då det går åt rätt håll. Sitt->stå fungerar 9/10 på fullt avstånd, 1/10 lyfter hon vänster baktass lite, lite. Stå->sitt kör jag på lite kortare avstånd men försöker utöka här med, gick helt ok. Fick lite väl mycket bakåttänk ibland, men just nu är det ok. Jag berömde lite i början men kom på mig själv och slutade! Sitt/ligg/sitt fungerar på fullt avstånd. Stå/ligg/stå blandar jag inte in just nu.
Avslutade med en vittring på 7-10 meters avstånd som gick super! Denna gång låg pinnarna på rad.


10 små pinnar ligger på en rad, nr 4 eller 5 var min

Väckte familjen som vanligt varpå Jennifer säger att det är mitt i natten, då skan man sova och drar täcket över huvudet igen... Ja, hände en massa mer denna morgon men nu hinner jag inte skriva mer.   

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards