rackartyg

Direktlänk till inlägg 26 december 2012

Rymmarhundarna

Av Anna Östervall - 26 december 2012 14:47

I onsdags jobbade jag, återigen, över närmare tre timmar och för att Jennifer och jag skulle kunna få lite kvalitetstid ihop mötte de upp mig vid infartsparkeringen och så överraskade Robban med att styra bilen mot hans jobb. Där har de enorma snöhögar så vi åt köttbullemackor, drack varmchoklad och åkte stjärtlapp i snöhögarna istället för att bara läsa godnattsaga. Vad glad jag blev!


För de av er som har mig som vän på Facebook kanske ni såg mina senare inlägg från den kvällen. På vägen hem var jag ca 2 mm ifrån att köra på en hund, scary…   En liten springerliknande hund traskade ut från snövallen och korsade vägen. Jag tvärnitade, slängde på varningsblinkersen och tog med mig ett retreiverkoppel för att kunna koppla upp hunden då trafiken är rätt tät på den vägen. TUR jag har bra bromsar och däck å höll hastigheten!! När jag kopplat upp hunden kom en Golden springande och jag insåg att hundarna kände varandra. Ringde Robban som kom och hjälpte mig då jag stod med två hundar i ett retriverkoppel med min egen bil parkerad med varningsblinkers mitt i min fil, kändes inte jättesäkert…


Då några av mina FB-vänner bor i närheten och dessutom har retrievrar postade jag nedanstående på Facebook ihop om att någon av dem skulle vara inne på FB och känna igen hundarna:


Någon som känner igen dessa hundar?? Var 2 mm från att köra på dem lille när den sprang ut framför bilen... Inga telefonnummer på.



Ropade och letade i säkert en halvtimme efter hundägaren och frågade förbipasserande med hund men ingen kände igen hundarna…


Tanken var att jag skulle åka hem i min bil med våra hundar i och natta Jennifer då klockan blev långt efter läggdags, medan Robban skulle ringa och vänta in polisen. När Jennifer hörde att riktiga (!!!) polisen skulle komma (vilka annars?! ) bad hon så snällt att få stanna så jag hade inte hjärta att åka hem med henne… Vi ringde polisen vilka var vid Nacka Forum och kom jättefort! Precis när vi stod och försökte lasta in Golden i polisbilen (vilket tog lite tid då den INTE ville in i bilen) så tvärnitar en bil bakom polisbilen. Det är hundarnas matte som åkte förbi av en händelse! Familjen var tydligen hemma men det verkade som att ingen märkt att hundarna smitit.
Hon berättade att hon såg direkt att det var hennes hundar då den mindre var det en riktig gatukorsning så hon tänkte att det kunde inte vara några andra än hennes!  


Jennifer fick vara uppe "mitt i natten" och träffa riktiga polisen! Å hundarna kunde lämnas till en mycket glad matte! Slutet gott! Nu ska denna familj däcka och mysa med våra egna hundar -  skrev jag.


Ett par dagar senare var Robban ute med snöslungan, igen, när han efter en liten stund kommer in med ett paket i handen.  Utanpå sitter denna lapp:



I finner vi nedanstående innehåll:



Rackarns att jag inte får dricka alkohol på typ ett år… Tycker det ser väldigt gott ut jag. Chokladen fick vi inte heller smaka för den drog Faquera i sig under natten, utan att bjuda!... Tur tanten har stålmage!


Hundarnas matte hade alltså bemödat sig med att ta reda på vilka vi var och var vi bodde för att kunna tacka oss. Otroligt gulligt tycker jag!   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 23:06


Bloggplatsen har (troligtvis) gjort sitt, nu drar vi vidare mot nya "utmaningar". Hädanefter hittas vi på: http://rackartygsaxxa.com/ ...

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 17:18

Ja, har spiralen väl börjat snurra i fel riktning så känns det ju ibland som att det bara fortsätter. Så är det här just nu. I söndags skulle Jennifer på kalas på andra sidan stan och hela familjen skulle, tack och lov(!), med. När vi ligger på motor...

Av Anna Östervall - 19 mars 2013 09:25

Ja, ibland blir det inte som man tänkt... Min plan för närmsta framtiden var att jobba måndag och tisdag denna vecka för att sedan ta ut semester fram till Lillis anländer. Jag tänkte även se mig själv som fullt frisk och inte gå vidare med utredning...

Av Anna Östervall - 18 mars 2013 08:26

Axxa som alltid varit först till ytterdörren och stått längst fram och tjutit när de ska åka till jobbet på morgnarna vill inte följa med längre. De morgnar tjejerna ska med Robban till jobbet ropar han på tjejerna och på andra ropet brukar Faran mas...

Av Anna Östervall - 16 mars 2013 12:40

Idag är det exakt 21 dagar kvar till beräknad förlossning! Jag har fått för mig att han kommer komma för tidigt, men jag är verkligen inte redo än. Vi får se hur det blir. :) Bilden nedan är från dagens skogstur med varmchoklad och Jennifers egenb...

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards