rackartyg

Direktlänk till inlägg 12 december 2012

Helgen

Av Anna Östervall - 12 december 2012 12:12

började fantastiskt! Farmor och farfar hämtade Jennifer tidigt på dagis och när de var och handlade gick Jennifer till blomavdelningen, pekade på en bukett blommor och sa " de här vill jag köpa till min mamma!". Farmor var snäll och betalade så när vi kom för att hämta Jennifer fick jag en stor bukett röda rosor av Jennifer!   



I övrigt har Robban fixat med snöröjning, vi har röjt och städat hemma och vi har gått i skogen med hundarna. Robban förundras ibland över mina brilljanta idéer kan jag säga! Han förstår inte riktigt varför vi ska åka till skogen och pulsa i snö som går över knäna när vi har lika mycket snö hemma... Birre är om möjligt ännu mer oförstående...



Först går Robban och i hans fotspår (!) går en plågad Birre...



Birre vill vända om igen...



Tjejerna busar på, som vanligt



Axxa hade lika gärna kunnat busa på tomten, hon blir ju nöjd av att engagera sig i all snöröjning medan...



Faquera, hon sprang mest av alla och njöööt av skogssvängen - det är väl hon och jag liksom... ;)



Vackra Faran



Morsan lyckades till slut sno leksaken från dottern


Härlig är i vart fall att  Faquera åtminstonde kan springa och röja rejält i skogen en timme i snöfri skog och hon kan rasa loss i djupsnön i ungefär en halvtimme och vi märker ingenting på henne efteråt! Hon är inte vare sig det minsta halt eller stel!    Hejja Faran!!


På söndagen fortsatte vi i lördagens spår men jag kapitulerade och istället för skogsprommis så tränade jag lite lydnad med Axxa. Vi tränade:


Inkallning med ställande; en variant där jag ställde henne och kastade bollen en millisekund efter hennes stopp och en variant där jag berömde och gick fram och gav henne godis när hon stannat för att sedan backa ut och kalla in på nytt där hon fick belöning för farten emot mig. Mycket nöjd!!
Körde ett par apporteringar där jag märkte av en fartnedsänkning och lite ökad "stress" efter träningen i torsdags. Note to self: inte träna apportering inne på korta avstånd, det får jag göra ute i så fall.
Fotgående med långa raksträckor, många vändningar, ett par halter och en hel del stegförflyttningar. Lite, lite ljud men då hade vi störning i att Jennifer var ute och husse skottade...
Sitt, ligg, stå under baklängesmarsch gick suuuuper och jag var tyst!
Vittring som gick strålande!! Jag tror dock att momentet är känsligt för väderbyte, platsbyte etc och för att hålla uppe säkerheten måste det repeteras minst en gång i veckan. Har varit lite slarvig där tror jag...



Min pinne låg i "luckan" lite till höger


På eftermiddagen kom delar av träningsgruppen med alla barn på adventsfika. Jennifer blev salig över bebisarna och kunde nog inte riktigt ta in att det skulle komma två stycken på en gång och inte "bara" en!



Jennifer, Emma, Debbie, Malena, Malenas sambo Jimmy, Helena, Julia och Axxa



Emma, Helena, Julia, Debbie och Axxa



Jennifer 4,5 år och Debbie 4 månader



Fikats yngste deltagare, Loke en månad, sov sig igenom hela tillställningen



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 23:06


Bloggplatsen har (troligtvis) gjort sitt, nu drar vi vidare mot nya "utmaningar". Hädanefter hittas vi på: http://rackartygsaxxa.com/ ...

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 17:18

Ja, har spiralen väl börjat snurra i fel riktning så känns det ju ibland som att det bara fortsätter. Så är det här just nu. I söndags skulle Jennifer på kalas på andra sidan stan och hela familjen skulle, tack och lov(!), med. När vi ligger på motor...

Av Anna Östervall - 19 mars 2013 09:25

Ja, ibland blir det inte som man tänkt... Min plan för närmsta framtiden var att jobba måndag och tisdag denna vecka för att sedan ta ut semester fram till Lillis anländer. Jag tänkte även se mig själv som fullt frisk och inte gå vidare med utredning...

Av Anna Östervall - 18 mars 2013 08:26

Axxa som alltid varit först till ytterdörren och stått längst fram och tjutit när de ska åka till jobbet på morgnarna vill inte följa med längre. De morgnar tjejerna ska med Robban till jobbet ropar han på tjejerna och på andra ropet brukar Faran mas...

Av Anna Östervall - 16 mars 2013 12:40

Idag är det exakt 21 dagar kvar till beräknad förlossning! Jag har fått för mig att han kommer komma för tidigt, men jag är verkligen inte redo än. Vi får se hur det blir. :) Bilden nedan är från dagens skogstur med varmchoklad och Jennifers egenb...

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards