rackartyg

Direktlänk till inlägg 11 december 2012

Teamträning inne

Av Anna Östervall - 11 december 2012 10:43

I torsdags var det dags för teamträning igen.    Vi blev fem som kom idag och på grund av snön valde vi att träna i Emmas inomhuslokal. Jag är skitdålig på att fota på våra träningar och brukar alltid få sno de andras bilder men denna gång fotade jag, den ena suddiga bilden efter den andra... Dessa två vart mest ok...


Elin, Tindra, Julia och Axxa


Axxa, Emma, Plätt och Ajax

Jag och Axxa tränade på:
Fjärrdirigeringens skifte stå->sitt; fick mycket bra tips förra gången och Emma kollade på hur det såg ut. Även om hon sätter sig korrekt bakåt så ska hon inte få belöning om hon inte verkligen tänker och trycker bakåt. Lite bakläxa till mig.
Ingång med apporten, inte tugga, genom att köra korta apporteringar på ca 1-4 meter - gick inte så bra då det blev för stressigt för henne på liten yta med många runt omkring. Körde bara två med olika varianter.
Utmaningen; sitt, stå, ligg under baklängesmarsch - sitt och ligg är inga problem men ställandet kan hon bara 1/2 av gångerna. Dock gick det mycket bra när jag slutade berömma utan bara kastade godis...
Fotgående med mycket vändningar och lite stegförflyttningar, lite ljud i en del stegförflyttningar men jag fokuserade på att vara tyst och vi trampade på. Mycket nöjd.

Håll tyst!!!
Det är vad jag ska göra när jag tränar Axxa... Det är mycket prat på mig och det stör henne, hon får svårt att koncentrera sig på att göra det hon ska, lyssna på vad hon ska göra samt mitt "allmänna glädjetjater". Emma sa till mig flera gånger "håll tyst och bara belöna!!!" jag får dock le vilket är skönt, alltid något!    Å se plötsligt fungerade ställande under baklängesmarsch 10 gånger av 10, fjärren fungerade också bättre även om hon blev lite tveksam då hon är van vid att jag tjatar om hur söt och bra hon är... Tveksamheten/osäkerheten kommer dock försvinna snart (om jag kan hålla tyst...) och det är bättre att få problem med detta nu än när jag är ute på 10-15 meter och varken har belöning eller beröm efter varje skifte. Ja för hon får ju givetvis belöning efter 3/4 av alla skiften också, oavsett om hon kan dem eller om de är under inlärning...  

Jag säger som Jennifer, Axxa är ju sååå söööt...
  

 
 
AC

AC

16 december 2012 13:51

Lyxigt att kunna träna inomhus, det hade jag inte tackat nej till!

http://www.lillaliam.se

Anna Östervall

16 december 2012 14:01

Det är guld! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 23:06


Bloggplatsen har (troligtvis) gjort sitt, nu drar vi vidare mot nya "utmaningar". Hädanefter hittas vi på: http://rackartygsaxxa.com/ ...

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 17:18

Ja, har spiralen väl börjat snurra i fel riktning så känns det ju ibland som att det bara fortsätter. Så är det här just nu. I söndags skulle Jennifer på kalas på andra sidan stan och hela familjen skulle, tack och lov(!), med. När vi ligger på motor...

Av Anna Östervall - 19 mars 2013 09:25

Ja, ibland blir det inte som man tänkt... Min plan för närmsta framtiden var att jobba måndag och tisdag denna vecka för att sedan ta ut semester fram till Lillis anländer. Jag tänkte även se mig själv som fullt frisk och inte gå vidare med utredning...

Av Anna Östervall - 18 mars 2013 08:26

Axxa som alltid varit först till ytterdörren och stått längst fram och tjutit när de ska åka till jobbet på morgnarna vill inte följa med längre. De morgnar tjejerna ska med Robban till jobbet ropar han på tjejerna och på andra ropet brukar Faran mas...

Av Anna Östervall - 16 mars 2013 12:40

Idag är det exakt 21 dagar kvar till beräknad förlossning! Jag har fått för mig att han kommer komma för tidigt, men jag är verkligen inte redo än. Vi får se hur det blir. :) Bilden nedan är från dagens skogstur med varmchoklad och Jennifers egenb...

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards