rackartyg

Alla inlägg den 30 november 2012

Av Anna Östervall - 30 november 2012 16:06

Jennifer har ett nytt intresse och det är bokstäver och att skriva. Hon har till och med löst korsord själv!


Jennifer. Det ska alltid vara en prick i alla R, vet inte varför, och ibland är bokstäverna upp och ner eller bak och fram men det går hela tiden framåt.


Mamma


Axxa


Jag har aldrig hört talas om JEFIR men hon kanske har rätt, borde kanske kolla i SAOL...

Förra helgen behövde jag lugn och ro och bara vara med närmsta familjen. Vi gick i skogen med hundarna, åt lunch och fikade på Systrarna Delselius café, åkte till Lemshaga ponnystall så Jennifer fick rida, målade lite i Jennifers rum mm...

Bilderna, tyvärr otroligt dålig kvalité, får tala för sig själva.


Tjejerna springer


Jennifer målar om i sitt rum


Tillbaka efter en 15-20 minuters ridtur, vi fick inte följa med utan hon skulle rida iväg "själv"


Det är inte dimma utan Axxa som flåsar i väntan på ett "vardagsuppletande"


Det blir mörkt fort nu...

I tisdags och onsdags var jag hemma från jobbet, slutkörd och ont i huvudet... Axxa fick hålla mig sällskap på dagarna och vi gick tre korta svängar på ca 20 minuter i skogen och pyttelite lydnadsträning, det var allt... Mer orkade jag inte... Hon är dock helt underbar, så otroligt lätt att ha att göra med när inte hennes morsa är med... Så lyhörd och följsam. Måtte hon hålla sig frisk och skadefri för henne vill jag ha många, många år till med!! Allt regnande har gjort att det svämmar över lite här och där...


Nope, det är ingen sjö - det är en stig...  

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards