rackartyg

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Anna Östervall - 5 november 2012 13:11

Helgen har varit underbar!

Slutade tidigare i fredags och mötte upp mamma och Jennifer i Nacka Forum för shopping av mammakläder, fika etc.  Fikat var gott och jag åt dessutom några avokadosushibitar till mellanmål, mmm gott!
Mammakläder var det dock ont om! I hela Nacka Forum fanns det en (1) affär som sålde mammakläder och det var H&M! Jeans fanns dock bara i stl 34-36 eller 46! Det enda jag hittade var ett par tights och en helt vanlig svart tröja... Jaja, bättre än inget...


I lördags tog jag det lite lugnt på förmiddagen och på eftermiddagen åkte jag in till stan för att möta upp Joanna och Therese för lite shopping. På grund av vädret sökte vi oss till Gallerian men där hittade vi inga mammakläder, i H&M utanför hittade jag dock ett par jeans i vart fall! Köpte en helt vanlig strechkjol i stl L som jag förhoppningsvis kan ha utan att den sitter åt på fel ställen. Otroligt trevligt sällskap hade jag i vart fall!   Gick vidare till Hötorgshallen där vi åt middag, perfekt att kunna äta ihop men välja helt olika saker! Efter middagen åkte vill till nya Friends Arena i Solna för att se Ladies night för andra året i rad. KUL att ha ork nog att kunna hänga med på detta. Robban var underbar! Hade fixat så Jennifer sov över hos hans föräldrar så att ha kunde komma och hämta mig efter showen!   



Bilden är lånad från http://www.ladiesnight.se/2012/


På söndagen vaknade vi av att telefonen ringde, mitt i natten trodde vi men det visade sig att klockan var strax efter 9! Ooops... Kl. 10 skulle jag hämtat Jennifer egentligen, men en dålig morgon - var ju ute och "festade" kvällen innan gjorde att det tog tid att ta sig ur sängen... Sen kom frukost nummer ett upp, så en frukost nummer två var tvungen att intas innan jag kunde göra mig i ordning inför dagens bravader. Kom iväg en halvtimme senare än tänkt men hann ändock fram till Halloween Cup på Tyresö BK i god tid! Tanken var att större delen av teamet skulle tävla men av olika orsaker droppade vi av en efter en tills bara Emma och Plätt återstod. Jennifer hade en stooor fråga och en mindre innan tävlingen, den stora frågan var: skulle Debbie komma med eller inte???  Den lilla frågan var varför vi skulle heja på just den vita hunden med svarta fläcken??




Tyresö är en otrolígt trevlig klubb tycker jag så det är alltid lika kul att komma dit, oavsett om det är för träning eller tävling. Debbie var med så Jennifers lycka var gjort och hon följde Vidar och Debbie som en skugga hela dagen! Hon fick hålla flera flera gånger, vara med vid blöjbyte, hjälpa till att mata och i slutet av dagen fick hon åka på Vidars rygg till parkeringen medan han bar Debbie i bärsele på bröstet. Tack Vidar för att du gjorde Jennifers dag!!! Jättehärligt att träffa min underbara träningsgrupp och kul att även Malena (som ska ha barn om en vecka) kom!  



  

Emma och Plätt gjorde ett helt outstanding program! Det var mer av en uppvisning än en tävling, det var så harmoniskt och väl utfört! Tyvärr laddade Plätt lite för mycket på rutan och slängde sig ner innan Emmas hann säga något och det med en tass utanför... Vart en nolla i protokollet men resten, wow!!! När ni läser betygen nedan får ni betänka att Plätt skar av en muskel i benet på midsommarafton och har varit avställd och under rehab sedan dess. För två veckor sedan fick de börja träna elitmomenten... Stort grattis till en finfin prestation Emma, synd på SM-poängen, men de kommer nästa gång!


 


Axxa har fått träna vittringx2 och det gick bra.

Idag, måndag, är jag helt slut. Jisses... Men vad 17, det var det helt klart värt! Frågan är hur jag ska orka med utgång med jobbet ikväll, men morgondagen är en annan dag - visst är det väl så man säger?   







Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards