rackartyg

Alla inlägg den 26 oktober 2012

Av Anna Östervall - 26 oktober 2012 12:56

Ojoj, idag går det trögt på jobbet... Är så trött så jag nästan håller mig i skrivbordet för att inte ramla omkull... Dricker på en cola och hoppas att jag sockerkickar snart...   


I veckan har jag sovit hela nätterna! Frånsett 1-2 kisspauser per natt och att Jennifer har vaknat och vart pratsugen en gång per natt... Det går framåt i vart fall! Igår natt hade hon en mardröm om löss för då vaknade hon och frågade om löss bits... Njae, svarade jag (man ska inte vara ärlig jämt) men de kliar. Fick som svar "Men OM de bits kan man blöda ihjäl då???", ja det blev inget jättekort samtal om bara löss... Inatt vaknade hon igen och hade en diskussion om... snorkråkor...


Nu är vårt badrum nästan, nästan klart! Vi måste köpa två lampor, sen ska elektrikern komma och fixa sitt innan kakelkillarna silikonar det sista! Just ja, sen ska vi köpa en duschvägg också, men det är ingen jättebrådska. Det blir så fint, så fint!! I vart fall fick Jennifer bada för första gången på några månader (ja allt har dragit ut väääldigt på tiden av olika orsaker...) och hon var sååå lycklig, eftersom vi inte har lampor hade vi massa tända ljus vilket höjde stämningen ännu mer. Hon låg i badet och sjöng högt: "Jag badar, jag badar" etc. Gullungen.   


Veckans träning då?
Ja det har inte blivit mycket inte...
I söndags röjde vi altanen, vi har haft hela vårt urrivna badrum ståendes där då Robbans axel hoppade ur led och jag inte får bära. Vi höstfixade även tomten lite och mitt i allt slängde jag en boll över altanräcket och in i ett buskage på tomten, sen sa jag åt Axxa att gå runt (vill inte riskera att hon hoppar ner från altan, ca 4 meter, känns som att man inte kan vara hundra...) och leta. Och leta gjorde hon! 20 minuter senare hittade hon bollen, med lite hjälp!! Hon gav inte upp i vart fall, även om hon försökte komma med en annan leksak vid ett tillfälle.



När vi var klara med "röjet" åkte jag och Jennifer till skogen med alla hundarna! Det är inte rikigt lika avkopplande, som att gå själv med tjejerna i skogen, när Jennifer och Birre är med... Phu! Ja, alla blev aktiverade i vart fall.


I övrigt har det blivit lite fjärrträning och något skrittpass på löpbandet... Jag kör skiftena stå->sitt och stå->ligg på nära håll och övriga är vi uppe på 3 meters avstånd. Tränar även lite bakåttänk i samband med detta och har tagit bort samtliga handtecken.

I onsdags var jag på ett jättebra och intressant föredrag om "Spårhunden och lukterna" som hölls av Jens Karlsson och Tobias Gustavsson från SWDI. Kan verkligen rekommendera det och det dyker upp igen!

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards