rackartyg

Alla inlägg den 12 oktober 2012

Av Anna Östervall - 12 oktober 2012 13:15

I onsdags kväll fick Axxa skritta 12 minuter i olika tempo på löpbandet. Testade på trav också men jag tror att det är lite för kort för att hon ska kunna ta ut steget... Hon gillar sitt löpband i vart fall! Så fort jag öppnar dörren till garaget springer hon ner och ställer sig på löpbandet och väntar.  Jag tänkte försöka skritta henne på bandet ca 3 gånger i veckan, totalt ca 30 minuter. Det blir bra träning eftersom hon inte skrittar så värst ofta när vi är ute och går... Funderar på att ställa "tant" på löpbandet också men hon kommer nog tycka att det är lika värdelöst som att simma i pool, om inte ännu värre... Men även hon skulle behöva skrittränas då hon är en värre "passare" än Axxa...

Efter skritten tränade jag lite på vårt sämsta skifte i fjärren stå/sitt och det gick jättebra på upp till ca 1,5 meters håll!   

I torsdags gick jag en morgonprommis i rask takt med hundarna men hann tyvärr inte träna någon lydnad... Robban körde uppletande med alla hundarna i skogen ovanför huset på eftermiddagen för att Axxa skulle få bränna lite energi till kvällens teamträning. Det var tydligen väldigt jobbigt och hon sprang förbi ett plaströr flera gånger innan hon hajjade till och tycktes tänka "jahaaaa, är det här också med"... Mycket nyttigt, med husse letar de alltid efter bollar "i vanliga fall". Tyvärr mådde jag inte alls bra på kvällen så det blev ingen lydnadsträning för vår del...

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards