rackartyg

Alla inlägg den 17 november 2009

Av Anna Östervall - 17 november 2009 14:07

Lördag 14 november
Spår
Blev hämtad av Annika och Diesel för spårträning strax efter åtta på morgonen. Första gången vi spårar i regn! Bra erfarenhet. Mina supervattentäta skor läckte och min ”endast” vattenmotståndiga, ej vattentäta jacka höll helt tätt…

Faran – liggtid ca en timme
Strax över 200 meter, sex vinklar (varav två spetsiga) och sju apporter!
Klädnypor vid apporterna. Stannade till vid en för att hon skulle ta den, övriga tog hon självmant. Idag tog hon de helt öppna (vilka jag trott varit problemet) och missade den som var gömd… Hamnade vid ett stup där jag fick åka på rumpan ner ca tre meter… Nedanför tappade Faran spåret, men letade snabbt upp det själv med en bakåt lov på några meter.

Axxa – liggtid ca 1,5 timme
Ca 300 meter, spåret såg ut som en trappa med massa vinklar (inklusive ett par spetsvinklar) och en del apporter. Idag missade hon ett gäng apporter, men jag tror det är för att hon rusade på i huvudet… Vinklarna gick i vart fall bra och det är ju de vi tränar på.

Robban och jag somnade när Jennifer skulle vila middag… Har massor att göra men ingen ork…

Söndag
Idag var det skydd igen. Vi var bara två där vilket var skönt då Jennifer var lite risig, men hon var på ett strålande humör tack och lov!
Pass 1 – korg
Transporter, överfall och bevakningar
Pass 2 – ärm
Körde lite transporter, miljö, bevakningar, släppanden, komma in fot efter överfall. Tror det var alles. Har fokuserat på korgen ett tag så nu lägger vi undan den och kör ärm igen.
Kändes lite sådär idag. Men man kan inte vara på topp jämt. Obestämd

Gick en sväng i skogen med hundarna sen vilket verkligen uppskattades! Tjejerna rusade som två idioter – härligt att Faran är så pigg och glad igen!

Måndag
Hemsk natt! Jennifer vaknade och var vaken två längre stunder i natt, växlade mellan att glatt sjunga, gnälla och sparka på oss… Sedan vakande hon kl. 5 och tyckte att det var dags att gå upp, det gjorde dock inte vi! Lyckades i vart fall få ligga kvar ett par timmar, men somna om var bara att glömma. Tre timmars föreläsning mitt på dagen, lämna och hämta Jennifer, skitväder och Robban kom hem sent. Blev inget kul för hundarna idag… Storstädade dock hemma innan Robban kom hem.

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards