rackartyg

Alla inlägg den 3 november 2009

Av Anna Östervall - 3 november 2009 21:54

Onsdag
Började dagen med 18-månaders kontroll på Bvc med Jennifer, allt var bara bra. Sedan cyklade jag över 6 km med tjejerna innan jag pluggade några timmar, under tiden var hundarna ute på tomten i över sex timmar – underbart med tomt!! Faran har fullt upp ute, hon väntar tydligen valpar och bygger därför en rejäl lya under gäststugan! Axxa har också hjälpt till med bygget i början, men ju mer ”färdigt” det blir, desto mindre välkommen är hon! Axxa fattar ingen ting och är jätteledsen – så numera ligger Faran i lyan och gräver och Axxa sitter på trappan och ser deppig ut alt. försöker komma in i lyan vilket resulterar i en rejäl utskällning… Ett par reservlyor har det också donats med…  


  
Titta noga så ser ni ett bakben under gäststugan, till höger om trappen är huvudingången


  
Bortkörd och utstött... Aaaaalldeles ensam och övergiven.

  
Våningshus? Axxa sitter ovanpå och Faran skymtar mellan trappstegen


Vi tränade även lite inne:
Faran 1 pass med skiftena i fjärrdirigeringen (har problem med ligg till sitt – vill ställa sig, tror det har med t-ljudet att göra), sockerbiten till höger mha handtouch - börjar gå bra.
Axxa 2 pass med sockerbiten till höger mha handtouch - börjar gå bra. Stegförflyttningar till höger – att hon ska ställa sig upp och gå parallellt med mig utan att rumpan skjuter ut. ”Svänga framför” när jag har godis i handen.
Klickern funkar sååå bra!


Torsdag
I torsdags promenerade vi till och från dagmamman, totalt 3 km. Pluggade och sen cyklade vi ca 8 km  (gps:en hade dåligt batteri, kan vara längre) på lunchen. Stannade till vid badplatsen på hemvägen så hundarna fick lattja lite etc. och Axxa lyckades ramla i vattnet från bryggan! Hon såg rätt förvånad ut kan jag säga! Förvånad 


   
Man ska hålla i hundarnas koppel! Annars rycker hjälpredan in!



Tjejerna rusar på bryggan, kanske inte så konstigt att Axxa åkte i efter ett tag...



Utsikten från bryggan


Fredag
På fredagar jobbar Robban bara till lunch så då hinns det inte med så mycket. Promenerade till och från dagmamman, 3 km.
Tränade inne:
Axxa 2 pass med sockerbiten till höger mha handtouch. Ett pass vardera körde jag även stegförflyttningar till höger – att hon ska ställa sig upp och gå parallellt med mig utan att rumpan skjuter ut samt ”svänga framför” när jag har godis i handen. Vad vi gjorde på em minns jag inte, men jag måste pluggat en hel del i vart fall.



Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards