rackartyg

Alla inlägg den 7 juli 2010

Av Anna Östervall - 7 juli 2010 15:13

Den första kärleken är speciell, man brukar säga att det är något man aldrig glömmer. I det här fallet stämmer det nog tyvärr inte, för det är väl inte någon som minns något från tvåårsåldern? Det är nämligen Jennifer som är kär!


Våra nattningsrutiner har varit desamma i över ett år. Jag lägger Jennifer och sjunger "bä, bä vita lamm" två gånger innan jag säger godnatt och går ner. För ett par veckor sedan ändrades vår rutin. Plötsligt skulle inte mamma sjunga längre, mamma skulle "pjata". Jaha, sa jag - vad ska vi prata om då? "Viggo" kom svaret. Numera pjatar vi om Viggo varje kväll och hon ler stort och ser lite smågenerad ut sådär som tjejer i yngre tonåren gör när de pratar om Kärleken. Jennifer får berätta vad de gjort på dagen och vad de ska göra dagen efter hos dagmamman. I söndags kväll fick jag en smärre chock   när jag frågade vad hon skulle göra dagen efter "Jajja pussa Viggo" blev svaret. På måndagen var det jag som hämtade hos dagmamman och mycket riktigt, visst hade de pussats! Det berättade hon även mycket glatt om vid nattningen.


Jennifer   Viggo

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards