rackartyg

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

Annorlunda promenad

Av Anna Östervall - 31 oktober 2010 23:34

I lördags var vi iväg på dagen och köpte ett par nya hundtäcken, är trött på de vetbedar vi har… Mycket uppskattat av hundarna!


På kvällen gick jag och Jennifer en promenad med hundarna i området. Hon var mycket fascinerad av att hon hade en reflexväst som hon fick från sin förra dagmamma när hon slutade där. Att dessutom jag hade reflexväst och att hundarna hade reflexer (som vi), lampor och att Axxa hade reflexer på bakbenen (viktmanschetter) har hon pratat om hela lördagskvällen och även i söndags! Svängen tar en 20 minuter i normalt Anna-tempo, men då Jennifer gick nästan hela sträckan själv tog det lite över en timme. Jag höll i Axxa, Faran och vagnen och Jennifer höll i Birre. Ibland hörde man ”BJAAA BIJJE!” och ibland ”NEJ BIJJE, DU INTE DJA MIG!!” när Birre gick i lite sträckt koppel – drar gör han inte. På vägen mötte vi ett skelett    och en figur ur scream  med tillhörande mamma. Jennifer pekade och frågade varför de såg ut som de gjorde – svårt att förklara... Vi blev även förföljda av en ilsken katt! I ca 50-100 meter gick vi på gångvägen och katten kom ca 1-2 meter efter med ragg och viftande hög svans, klart otrevlig! Jennifer ville klappa, Faran ville mörda, katten ville slåss och jag ville bara bort! Mötte en stor hund (ung rottishane?) med vidhängande ägare också. Mina hundar satte sig fint och tittade på när rottisen drog omkull sin ägare (en vuxen kvinna) två gånger under den tid det tog att passera oss, ja det tog lite tid… Hon skyllde på mörkret?!... Hunden gjorde inga utfall utan ville nog ”bara hälsa”, mina satt som små solstrålar och Jennifer stod med händerna på ryggen och tittade på så jag kände mig rätt lugn och var riktigt trevlig. Jennifer frågar högt och ljudligt ”var den hunden arg mamma?” … "Nej, Jennifer. Katten vi mötte var arg men den här hunden var snäll". Klart hon undrar. Hundarna, och Jennifer, var slut när vi kom hem så det var nog en jobbig promenad! Frånsett kattincidenten så var det en otroligt trevlig promenad!!! Härligt att Jennifer är så stor att hon kan och framförallt vill följa med på hundpromenader!


I morse vaknade Jennifer strax före 5 och vägrade somna om! Det var bara till att gå upp och pallra sig ner så att Robban förhoppningsvis fick sova vidare i vart fall. Det fick han, fyra timmar senare masade han sig ner för trappen. I övrigt har även jag blivit sjuk så om det inte sker några mirakel under natten lär vi vara hemma imorgon med. Hade tänkt spåra med tjejerna och skulle träffat Annika för fika men istället har jag masat omkring i morgonrock hela dagen och Robban har väl mer eller mindre varit i chock – masa omkring i morgonrock en hel dag är inte riktigt min melodi… Idag har det varit skönt med tomt!  

 
 
Ingen bild

Malin

1 november 2010 06:38

Oj vilken spännande promenad ;)
JA, det kanske är så man ska se det, att vara glad över att dom faktiskt vill med!
Jag blir mest irriterad över att det går såå långsamt när Moa går själv.. stackars..

Kramis

Anna Östervall

1 november 2010 11:40

Jo, jag blir också stressad och småirriterad ibland när man bara vill knata på, men jag jobbar på det. ;) Försöker se det som kvalitetstid med Jennifer och hundarna blir oftast tröttare efter de promenaderna än efter mina i rask takt!

 
Marie o Troya

Marie o Troya

1 november 2010 09:20

"masa omkring" melodin har varit här oxå hela förra veckan-pga min sega förkylning..
Spännande promenad! Duktig hon är Jennifer som orkar hänga med..:)

http://www.troya.zoomin.se

Anna Östervall

1 november 2010 11:38

Eller hur! Jo, hon är duktig. *stolt mamma* Jag hatar att masa omkring,känns som att man bara spiller en massa tid... Men orkar verkligen inte göra något...

 
Annika o Diesel

Annika o Diesel

1 november 2010 09:38

Krya på er!! Vi får fika en annan dag!

http://www.annikashundar.se

Anna Östervall

1 november 2010 11:35

Tack, det måste vi göra!!

 
Lindha

Lindha

4 november 2010 11:26

Hoppas du är bättre och har kommit ur morgonrocken? :)
Har du lust att ses över en lunch i nästa vecka?
Kram

http://vildarna.bloggplatsen.se

Anna Östervall

4 november 2010 13:45

Jo, bättre är jag... Har lite feber, halsont, hosta, huvudvärk... Meeen det är massor på jobbet så jag jobbar 7.30-11.30 varje dag sen byts jag och Robban av och jag är hemma och vabbar. Skulle eg. behöva vara hemma på heltid, men vad gör man inte?!
Ses jättegärna för lunch i nästa vecka!!! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 23:06


Bloggplatsen har (troligtvis) gjort sitt, nu drar vi vidare mot nya "utmaningar". Hädanefter hittas vi på: http://rackartygsaxxa.com/ ...

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 17:18

Ja, har spiralen väl börjat snurra i fel riktning så känns det ju ibland som att det bara fortsätter. Så är det här just nu. I söndags skulle Jennifer på kalas på andra sidan stan och hela familjen skulle, tack och lov(!), med. När vi ligger på motor...

Av Anna Östervall - 19 mars 2013 09:25

Ja, ibland blir det inte som man tänkt... Min plan för närmsta framtiden var att jobba måndag och tisdag denna vecka för att sedan ta ut semester fram till Lillis anländer. Jag tänkte även se mig själv som fullt frisk och inte gå vidare med utredning...

Av Anna Östervall - 18 mars 2013 08:26

Axxa som alltid varit först till ytterdörren och stått längst fram och tjutit när de ska åka till jobbet på morgnarna vill inte följa med längre. De morgnar tjejerna ska med Robban till jobbet ropar han på tjejerna och på andra ropet brukar Faran mas...

Av Anna Östervall - 16 mars 2013 12:40

Idag är det exakt 21 dagar kvar till beräknad förlossning! Jag har fått för mig att han kommer komma för tidigt, men jag är verkligen inte redo än. Vi får se hur det blir. :) Bilden nedan är från dagens skogstur med varmchoklad och Jennifers egenb...

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards