rackartyg

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2010

Spår och skogspromenad-/röj i bilder

Av Anna Östervall - 16 oktober 2010 16:35

Jag och Jennifer vaknade runt 6-tiden på morgonen, låg kvar i sängen och pratade lite. Jennifer sa "Du inte jobba idag, du hemma mig", "jag ällsar du e hemma med mig"... Sen gick vi upp och tog det lite lugnt, när Jennifer lekt i duschen, hundarna hade fått mat och vi hade ätit frukost kom Robban nerför trappan ca 2,5 timme senare… På förmiddagen åkte jag iväg till skogen och lade spår till tjejerna. Åkte hem och åt lunch och fixade lite medan spåren låg till sig.


Faran fick ett med minst 4 apporter, ca 250-300 meter och en liggtid på ca 2 timmar. Fyra spetsvinklar och sex andra vinklar. Första spetsvinkeln kom efter ca 25 meter så det blev lite snurr där. Hon är rätt het i början så därför tänkte jag lägga in vinklar och sånt i början så hon får koppla på hjärnan med en gång. Kändes som att vi skenade lite genom spåret, men hon börjat dock komma tillbaka lite igen känns det som. Ska försöka lägga nåt spår i veckan i vart fall, himla bra aktivering för henne nu. Hon tog två pinnar, jag tog en och en-flera blev kvar.  Måste lägga lite mer krut på föremålen alt. skita i föremål och bara ha något i spåret och ett i slutet.


Axxas spår låg i ca 1,5 timme och var ca 300 meter med två 90-gradersvinklar, 1-2 böjar och en massa småvinklar på en sträcka där jag tyckte jag gick rakt fram… Lade de två 90-vinklarna rätt tätt i början, första efter ca 20 meter, pinne ca 10 meter efter det och ny vinkel ca 15 meter efter den. Tror vi fick med alla pinnarna in…. Hon spårade super! Jag är glad att jag hade handskar på mig för hon galopperade ut i full karriär vid varje påsläpp! Gäller att hålla emot för annars springer benen fortare än huvudet hinner med. Ska komma ihåg att ta med handskar och att hålla emot i helgen…



Trött Axxa efter skogsutflykten


När spåren var klara fick de leta lite mat i skogen innan Robban, Jennifer och killarna mötte upp oss för en skogspromenad.


  


Faran jobbar hårt på att ta det lugnt på skogspromenadera! Eller inte...


Axxa visar Faran sina fiiina tänder




Lugna och fina eller mer vilda än tama...


Skönt att man kan ta en vattenpaus och ladda batterierna emellanåt!  

När Jennifer och Robban sov middag gick jag och Axxa ut på tomten och tränade lite fritt följ, kryp och läggande. Gick lite si och så, finns en del att jobba med.


 
 
Anna & Juni

Anna & Juni

16 oktober 2010 20:04

Tihi, känner igen Fina i bilden på galna Axxa :)

http://www.annaronge.com

Anna Östervall

16 oktober 2010 20:08

Ja, visst är det nåt speciellt med schäfrar! ;)

 
Malin

Malin

17 oktober 2010 13:43

Åh! HÄRLIGA BILDER på underbara hundar :)
Hmm.. Faran tar det lugnt ser jag ;)

Ha en härlig dag!
KRAM

http://ingo.info.se

 
Lindha

Lindha

18 oktober 2010 17:18

Åh vad mysigt det ser ut när hundarna är så där trötta efter arbete :) Kul att Axxa spår gick super!!!

http://vildarna.bloggplatsen.se

Anna Östervall

18 oktober 2010 19:41

Ja, jag håller med dig! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 23:06


Bloggplatsen har (troligtvis) gjort sitt, nu drar vi vidare mot nya "utmaningar". Hädanefter hittas vi på: http://rackartygsaxxa.com/ ...

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 17:18

Ja, har spiralen väl börjat snurra i fel riktning så känns det ju ibland som att det bara fortsätter. Så är det här just nu. I söndags skulle Jennifer på kalas på andra sidan stan och hela familjen skulle, tack och lov(!), med. När vi ligger på motor...

Av Anna Östervall - 19 mars 2013 09:25

Ja, ibland blir det inte som man tänkt... Min plan för närmsta framtiden var att jobba måndag och tisdag denna vecka för att sedan ta ut semester fram till Lillis anländer. Jag tänkte även se mig själv som fullt frisk och inte gå vidare med utredning...

Av Anna Östervall - 18 mars 2013 08:26

Axxa som alltid varit först till ytterdörren och stått längst fram och tjutit när de ska åka till jobbet på morgnarna vill inte följa med längre. De morgnar tjejerna ska med Robban till jobbet ropar han på tjejerna och på andra ropet brukar Faran mas...

Av Anna Östervall - 16 mars 2013 12:40

Idag är det exakt 21 dagar kvar till beräknad förlossning! Jag har fått för mig att han kommer komma för tidigt, men jag är verkligen inte redo än. Vi får se hur det blir. :) Bilden nedan är från dagens skogstur med varmchoklad och Jennifers egenb...

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards