rackartyg

Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av Anna Östervall - 8 oktober 2011 20:53

  
I ett av rummen på mitt jobb har det rått febril aktivitet i några dagar! Förväntningarna har varit höga och fick allt kuliminerade i onsdags förmiddag, detta rum har nämligen blivit strålningssäkrat! En kollega åkte iväg till Japan och då var det några som tänkte hitta på bus och idén om att klä in hela rummet i folie kläcktes på högre ort. Sååå de börjar verkligen klä in hela rummet i aluminiumfolie. Varenda liten pinal ska skyddas från radioaktiv strålning!


Denna skylt mötte honom när han skulle öppna sin rumsdörr


Inget hade lämnats åt slumpen utan allt var infolierat! Sladdar, blommor, tak, golv, galgar och gympaskor!

     
Så här har vi det på mitt jobb, hur har du det på ditt?

  

Av Anna Östervall - 8 oktober 2011 20:16

Kvällen började med championattårta och blom-och presentutdelning. 1:a priser och lydnadschampionat måste ju uppmärksammas!    Sedan pratade vi lite om träningsupplägg för kvällen och generellt. Fick även i läxa att sätta upp mål, ett för hösten, ett för året och ett långsiktigt. Jag ska sätta mål för båda hundarna.

Vi körde två platsliggningar för Faran på ca 5 sekunder utom synhåll. Vi lade ner hundarna, gick bakom planket och där placerade jag ut en godisskål och väntade några sekunder innan vi sedan gick tillbaka. Jag kopplade Faran, sa varsågod och jajajaja som kommer bli vårt belöningskommando här och så sprang vi tillsammans bakom planket där hon fick sin belöning.  

Därefter kommenderade Vidar oss genom ett låååångt fritt följ där Emma sagt INGA BELÖNINGAR!!! My god!  Faran klarade det rätt bra, lite pip i vändningar och stegförflyttningar, men jag har allvarliga belöningsmissbrukarproblem! Finns det någon AB (Anonyma Belöningsmissbrukare)??? Hon vart lite störd över kommenderingen när vi var nära Vidar men var vi en bit ifrån brydde hon sig inte.

Jag tränade även:
Rutan
Inkallning med ställande och läggande samt någon rak
Hopp apport
Fjärrdirigering på kort avstånd

Överlag är jag nöjd med träningen och detta sätt att träna platsliggning på känns bra, hon måste bara förstå belönings”ritualen” först.

Vi pratade även lite angående Farans uppvärmning på tävling. Beroende på vilket startnummer vi får så ska jag gå en promenad med henne ett par hundar innan vår tur så hon hinner bli lite uppvärmd. Sedan kan jag träna lite fotgående ungefär när hunden innan går sitt fria följ men jag ska inte träna något precis innan vi ska in. Då ska jag istället ”höja” henne lite, kanske köra slalom och åttan mellan benen och/eller bara peppa henne lite och teama ihop oss mer. Strax före 22 rullade bilen tillbaka mot Nacka igen.  

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards