rackartyg

Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av Anna Östervall - 3 oktober 2011 21:43

...vanlig dag för idag är det Annas födelsedag hurra hurra hurra!!!


Födelsedagen firades in med den vanliga morgonlatten tillsammans med Joanna och Therese på jobbet. Klockan 11 gick vi iväg på långlunch och de bjöd mig på supergod Thaibuffe som slutade med att jag åt så jag fick magknip... Det var mycket att välja på och gott så hela min jätteportion åts visst upp...  Stort tack tjejer!!


På eftermiddagen firade min arbetsgrupp mig med fika och jag fick finfina blommor!


  


Väl hemma så var det någon som glömt att jag fyllde år...
Trots påminnelse i slutet av förra veckan...  


Tack alla ni som grattat mig IRL, ringt, sms:at och framfört hälsningar på Facebook!


Vi gick på husvisning idag, ett hus som hade allt vi vill ha...
Det låg i ett barnvänligt område nära havet med stor lekpark ca 500 meter från huset, ganska insynsskyddad (går lätt att bättra på med en tätare häck), bra baksida för hundträning, bra framsida för leksaker åt Jennifer (tomten kan mao delas i hund- och barndel). Dessutom kaklat badrum med både dusch och badkar, tvättstuga, stort kök samt ljust och fräscht rent generellt. Pool till mig och dubbelgarage till Robban. Men... när vi kom dit så fick vi ingen känsla alls för huset - märkligt!

Av Anna Östervall - 3 oktober 2011 16:07

För ett år sedan fick jag en timmes massage på Björknässalongen i födelsedagspresent av Annika och Jocke, denna har jag ännu inte utnyttjat... Anledningen till att jag inte gått dit tidigare är för att jag väntat in rätt tillfälle. Ni vet, efter en lugn skön morgon/dag åker man dit utvilad och får en timmes härlig avslappnande massage för att sedan åka hem och fortsätta relaxa. Jo tack, i något annat universum i ett annat liv hade det kanske gått men inte i det liv jag lever! Efter jobbet åkte jag hem för att äta middag och hänga en kort stund med familjen innan jag och Faran hoppade in i bilen och åkte vidare. Sprang in på salongen just in time. Det tog ungefär 45 minuter innan jag började slappna av och jag kan inte heller säga att det var särskilt skönt och avslappnande men det var desto mer välbehövligt. Jisses, vad många knutor jag hade vad ömma mina muskler var aj aj aj… När jag på slutet började kunna uppskatta det hela tänkte jag att hundarna kan säga bye bye till sina friskvårdspengar – de kommer gå till mig nu! Herregud, hundarna har varit på massage ett antal gånger, hos chiropraktor, på laserbehandlingar och annat, treadmillat och simmat och jag… Ja, för mig var det första gången jag fick massage så det hela började med att jag lade mig med fötterna där jag skulle ha huvudet! Nåja, när jag skulle gå därifrån sa massagetjejen att jag nu skulle åka hem och ta det lugnt, slappna av och dricka massa vatten. Mmm, sa jag och kastade mig i bilen för att köra till kvällsträningen med Team EgoDogs.


Ego dogs-träning
Jag och Emma började med en sittande i grupp på en minut, sedan kom Julia och Ajax in och så fortsatte vi med tre minuters platsliggning. Faran låg hela men precis när jag kom bakom planket så pep hon en kort stund… Vete 17 vad som händer här… Därefter hjälpte Helena oss med tre tävlingsmässiga vittringar. Vi körde dock med vittringsspelet och en liten kvist som min apport. Alla tre gick suveränt! Alla applåderade vår vittring så det är inte bara jag som ser det otroliga framsteget. Hon sprang ut och slog på näsan ett par meter innan, gick lugnt ”runt” vid pinnarna, nosade och analyserade, tog rätt pinne och sprang in till mig.  
Sedan fortsatte vi kvällen med att köra igenom de ekipage som skulle tävla på lördagen lite mer tävlingsmässigt.  Emma kommenderade oss igenom respektive klass och på slutet kommenderade jag Emma och Plätt i vissa av deras moment.  VI gick även igenom hur jag ska fortsätta med vittringen fram till tävlingen.  I stort sett ska jag fortsätta som jag gör nu, men på torsdag ska jag byta ut kvisten mot 1/4 vittringsapport, vi ska alltså klyva den på längden. Sedan kör jag med dessa på torsdag och fredag. Övriga moment gick lite blandat.


Fotgående helt ok men lite för hög belöningsförväntan vilket resulterar i ljud…
Sättande under gång Bra, mycket bättre nu sedan jag slutat belöna tycker Emma…
Inkallning med ställande och läggande Bra för att vara Faran, vi är nöjda
Apporteringarna hoppade vi över för att spara på henne
Fjärrdirigering Rörde sig framåt en hundlängd men förutom framdriften så var det bra
Vittring körde vi ej då vi kört det tidigare på kvällen
Vi fick alla med oss lite tips och råd på vad vi ska fokusera på fram till tävlingen.

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards