rackartyg

Direktlänk till inlägg 25 maj 2011

Effektiva minutrar

Av Anna Östervall - 25 maj 2011 13:37

Hann bara träna ca 5 minuter totalt med tjejerna idag, mycket bra träning dock!
Axxa
Ställanden:körde två ställanden framför mig under gång och ett när hon var på väg emot mig, sedan körde jag ett ställande under gång vid sidan - mkt bra alla tre!
Faran
Fjärr: ligg->sitt, ligg->stå, stå-sitt-ligg-stå (belönade läggandet, backade sedan ut igen och körde ställandet). Tog ett steg fram i första skiftet ligg-stå som vi körde, resten var kanon!! Alla kördes på ca 12 meter. Belönade genom att slänga godis bakom henne, måste tänka på att gå fram och belöna henne när hon är kvar i den position jag kommenderat henne till också så hon inte blir för rörlig i sin belöningsförväntan.

Ska bli bättre på att gå ut och köra sådana här superkorta, supereffektiva pass!

Även tjejerna hade några kreativa minutrar igår, de (med största sannolikhet Axxa) hittade nämligen en krypväg ut från tomten! Robban var hemma och rastade dem på lunchen och gick in i huset för att hämta något, när han kom ut igen var Axxa på andra sidan staketet! Inte bra inte... När jag och Jennifer var ute på kvällen hamnade Axxa på andra sidan staketet åtskilliga gånger och även Faran en gång! På kvällen fixade dock Robban till det igen, vi kan ju inte ha en "kattlucka" in och ut från tomten...


Imorgon är det lydnadskurs för Frida Wallén i Enköping!


  

 
 
Marie, Troya o Tyra

Marie, Troya o Tyra

25 maj 2011 19:10

så sant..bättre med kvalitet än kvantitet! :)
Bra jobbat!!

http://www.troyatyra.se

Anna Östervall

25 maj 2011 19:37

Eller hur! Fast när man väl är igång och tränar är det svårt att sluta - det är ju sååå kul! :D

 
Malin

Malin

27 maj 2011 07:35

Härligt med lyckad träning, 5 minuter är 5 minuter..
Å är det bra 5 minuter så.. WOW! :)

Tycker bara att om jag ska gå ut & köra lite, så hamnar jag på minst en halvtimma, har lite svårt att sluta ;)

http://ingo.info.se

Anna Östervall

27 maj 2011 11:17

Exakt, jag brukar vara precis likadan! Vet inte hur många gånger jag sagt till Robban att "jag ska bara köra lite apportering med Axxa, kommer snart in igen" - väl ute så kommer jag igång och kör henne en 30-60 minuter och sen är jag inne i det så då byter jag hund och kör Faran en sväng också... Kommer in och "hoppsan, jag borde gått och lagt mig för xx minuter sen"... Men ibland så! :)

 
Lindha

Lindha

27 maj 2011 21:05

Haha så du lyckades med 5 minuter alltså?? :)
Hoppas du hade det skoj hos Frida, och du fick massa braiga tips igen!
Vi kanske ses imorgon ;)
Kram

http://vildarna.bloggplatsen.se

Anna Östervall

28 maj 2011 19:32

Japp - rekord för att vara mig tror jag! ;) Det var som vanligt kanon hos Frida!! Extra roligt var att Noomi med Axxas halvbror Hobbe var med samt bloggkompisen Lotta med sin malle! :)
Jättetack för att du kom och hejade idag!! :D
Kramar

 
Camilla & Farre

Camilla & Farre

29 maj 2011 20:31

Hej

Kul att läsa att ni är igång för fullt... Axxa gillar nog sin nyfunna "kattlucka" tror jag.
Så du är och tränar för Frida ibland... i Enköping... och ringer inte mig.... SKÄMS på dig!!
Jag bor 20 min från Enköpings BK... då borde vi ju kunna lyckas ses.
Om inte annat måste vi få till en träff i sommar, det är pinsamt länge sedan sist.

Ha det bäst, hälsa familjen
Kramar i massor

http://www.zebbeluringen.se

Anna Östervall

29 maj 2011 21:10

Ajaj, nu skäms jag... ;) Sanningen är att jag tänkt tanken flera gånger men oftast skyndar jag hem för att hinna säga godnatt till Jennifer, annars träffar jag henne inte alls den dagen... Men någon gång måste jag ju komma förbi!! Instämmer - vi MÅSTE ses i sommar!!
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 23:06


Bloggplatsen har (troligtvis) gjort sitt, nu drar vi vidare mot nya "utmaningar". Hädanefter hittas vi på: http://rackartygsaxxa.com/ ...

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 17:18

Ja, har spiralen väl börjat snurra i fel riktning så känns det ju ibland som att det bara fortsätter. Så är det här just nu. I söndags skulle Jennifer på kalas på andra sidan stan och hela familjen skulle, tack och lov(!), med. När vi ligger på motor...

Av Anna Östervall - 19 mars 2013 09:25

Ja, ibland blir det inte som man tänkt... Min plan för närmsta framtiden var att jobba måndag och tisdag denna vecka för att sedan ta ut semester fram till Lillis anländer. Jag tänkte även se mig själv som fullt frisk och inte gå vidare med utredning...

Av Anna Östervall - 18 mars 2013 08:26

Axxa som alltid varit först till ytterdörren och stått längst fram och tjutit när de ska åka till jobbet på morgnarna vill inte följa med längre. De morgnar tjejerna ska med Robban till jobbet ropar han på tjejerna och på andra ropet brukar Faran mas...

Av Anna Östervall - 16 mars 2013 12:40

Idag är det exakt 21 dagar kvar till beräknad förlossning! Jag har fått för mig att han kommer komma för tidigt, men jag är verkligen inte redo än. Vi får se hur det blir. :) Bilden nedan är från dagens skogstur med varmchoklad och Jennifers egenb...

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards