rackartyg

Direktlänk till inlägg 15 mars 2012

Axxa forcerar!

Av Anna Östervall - 15 mars 2012 11:23

Två veckor höll tratten, nu är den i två delar... Hon är liksom inte så försynt "den lilla". När Axxa har tratten på springer Jennifer och ställer sig bakom en eller hoppar upp och ner och kräver att vi ska bära henne och - jag förstår henne! Då har hon inte tratten på särskilt mycket heller, så fort vi är hemma och någon av oss är vaken är tratten av. Hon vet så väl att hon inte får röra tassen så istället slickar hon på andra tassen, på glovet, på... Ja, om riktar om helt enkelt.

Igår fick hon frispel!! Drog en repa på tomten och två varv runt huset i full speed med Faran i släptåg...  När hon stannade lyfte hon upp tassen och stirrade förbryllat på den, då hade bandaget lossnat och påsen gått sönder och satt som en snygg grå benvärmare i plast. "Titta, där ligger Axxas bandage", sa Jennifer... Gick in i huset med tanken "shit, shit, shit" i huvudet, men det gick tack och lov bra. Fick hjälp av världens bästa hundskötare att hålla upp tassen från marken under tiden jag hämtade allt inför rengöring och bandagering. Fick dock frågan "måste jag tvätta händerna då" innan? Den frågan får vi nu 711 gånger om dagen, vet inte vad det är för "tvätta händerna"-fobi hon har just nu. När allt var fixat hade vi picknick på altanen jag, Jennifer och tjejerna - klart de ska ha pannkaka precis som vi!

"Axxa bet mig bara lite, lite, lite i handen men mest bet hon mig inte", meddelade Jennifer efter pannkaksutdelningen. Himla bra med raka besked! Ungefär som när hon berättade för grannen att våra hundar är snälla och inte bits - inte så mycket i vart fall...   

 
 
Annika, Diesel o Indy

Annika, Diesel o Indy

15 mars 2012 11:53

Hahahaha, vilka underara Jennifer kommentarer. :D :D Alla har vi olika fobier!! :D

http://annikasvardag.bloggplatsen.se

Anna Östervall

15 mars 2012 11:55

Ja, hon är rätt skön ;)

 
Marie, Troya o Tyra

Marie, Troya o Tyra

15 mars 2012 16:05

glöm nu inte att skriva alla underfundiga kommentarer i en bok-den kommer ni ha roligt åt om några år! :)

http://www.troyatyra.se

Anna Östervall

16 mars 2012 06:49

Jag är dålig på det... Får ta och gå igenom bloggen och skriva ner.
Kramar

 
Lindha

Lindha

16 mars 2012 12:00

Hon är ju helt klart ärlig!! :) undra bara vad grannarna tycker, hihi!
Kram kram

http://vildarna.bloggplatsen.se

Anna Östervall

16 mars 2012 12:30

Haha, ja som tur var var det våra gamla grannar som vi har bra kontakt med så de flinade mest - i vart fall frun som inte är hundrädd, mannen som är lite obekväm med hundar vart väl inte direkt mer bekväm... ;)

 
Lotta

Lotta

16 mars 2012 16:43

Fniss! Gilda blir helt apatisk i tratten. Hon står och hänger med huvudet och tittar anklagande på mig med dregglet rinnande. Så rätt som det är kan hon få ett panikryck och hoppa omkring några sek. Nästa valp (om det blir någon i framtiden) ska jag träna med tratt!! Basse behövde ingen träning minsann.
Vilken go tjej du har :) Sitter här och skrattar åt hennes utlägg om ditten och datten. Sött!

Ha en trevlig helg!
Kram på er :)

http://minflock.com

Anna Östervall

19 mars 2012 08:54

Haha, det är mycket man ska göra med nästa hund... ;)
Ja, för det mesta är hon himla härlig och har så mycket tankar om saker och ting som hon gärna delar med sig av. :)
Kram kram

 
carolin

carolin

19 mars 2012 11:55

Nu tycker jag att du få sluta ha sådan otur med skador på hundarna. Varje gång jag tittar in så har du åkte till veterinären. Hoppas att Axxas tass är bättre nu och att det kommer gå några år innan nästa besök!
// Kram kram

http://www.gabbes-hundar.blogspot.com

Anna Östervall

19 mars 2012 13:58

Ja, det är liiite träligt nu...
Tack! Det hoppas jag med!!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 23:06


Bloggplatsen har (troligtvis) gjort sitt, nu drar vi vidare mot nya "utmaningar". Hädanefter hittas vi på: http://rackartygsaxxa.com/ ...

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 17:18

Ja, har spiralen väl börjat snurra i fel riktning så känns det ju ibland som att det bara fortsätter. Så är det här just nu. I söndags skulle Jennifer på kalas på andra sidan stan och hela familjen skulle, tack och lov(!), med. När vi ligger på motor...

Av Anna Östervall - 19 mars 2013 09:25

Ja, ibland blir det inte som man tänkt... Min plan för närmsta framtiden var att jobba måndag och tisdag denna vecka för att sedan ta ut semester fram till Lillis anländer. Jag tänkte även se mig själv som fullt frisk och inte gå vidare med utredning...

Av Anna Östervall - 18 mars 2013 08:26

Axxa som alltid varit först till ytterdörren och stått längst fram och tjutit när de ska åka till jobbet på morgnarna vill inte följa med längre. De morgnar tjejerna ska med Robban till jobbet ropar han på tjejerna och på andra ropet brukar Faran mas...

Av Anna Östervall - 16 mars 2013 12:40

Idag är det exakt 21 dagar kvar till beräknad förlossning! Jag har fått för mig att han kommer komma för tidigt, men jag är verkligen inte redo än. Vi får se hur det blir. :) Bilden nedan är från dagens skogstur med varmchoklad och Jennifers egenb...

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards