rackartyg

Alla inlägg den 2 mars 2012

Av Anna Östervall - 2 mars 2012 13:44

Jennifer har många tankar och funderingar och det är tur att hon delar med sig av dem så att man kan stilla hennes oro... I höstas var hon jätteorolig att vi skulle lämna kvar hundarna när vi skulle flytta, nu var det dags för nästa stora hunddilemma...


I tisdags hämtade min mamma Jennifer på dagis och de åkte hem till min mormor där vi möttes upp för att äta middag innan jag och Jennifer åkte hem till oss igen. På vägen hem berättar Jennifer att hon inte kunnat koppla av på dagis (hon uttryckte det annorlunda) på hela dagen för att hon varit så orolig. Jag frågar vad hon varit så orolig för varpå hon berättar att "Axxa har ett stort skärsår i sin tass och har jätteont och jag är jätteorolig att Axxa ska dö"!!! Jisses... Jag lugnade Jennifer med att visst har Axxa ett stort skärsår i sin tass och hon har jätteont, men hon ska inte dö...


Väl hemma tar vi upp diskussionen igen och vi berättar samma sak och så berättar vi att om ungefär två veckor ska Axxa till doktorn igen och då kommer de ta bort stygnen och bandagen och sen kan ni springa, leka och busa igen. "OOOOhhh! Kan vi leka igen sen?!?!", utbrister hon och blir alldeles lycklig!


Lilla gumman... Det är inte lätt att vara tre år (snart fyra) och förstå massor men ändå inte allt...


  

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards