rackartyg

Direktlänk till inlägg 8 maj 2011

Hinner inte riktigt med...

Av Anna Östervall - 8 maj 2011 21:27

Här händer rätt mycket hela tiden så jag hinner inte riktigt med bloggen... Håller på att försöka få till ett inlägg med poäng, kommentarer och film från Axxas korning. Efter det har jag även varit två vändor till Frida Wallén i Enköping, en gång för kurs i skyddslydnad och en gång för skyddskurs. Har även varit hemma hos "Bonde-Johanna" som är en av mina äldsta och bästa vänner för tjejmiddag (med efterföljande sleepover, frukost, fika, ridtur och fika igen mm) och titt på Bondepresentationen. Skitkul!   Hoppas, hoppas att hon finner den rätta! Utöver det är det heltidsjobb, barn, hundvardag och husskötsel och så ska man försöka vårda samboförhållandet också...    Sen jag anmälde mig och hundarna till tävling har jag inte hunnit träna något... Måste få till några pass närmaste veckorna...

 
 
Ingen bild

Bonnlurken

9 maj 2011 00:49

Jag har sagt det förr...fattar inte hur du hinner med allt och inte är du ett dugg stressad heller :)

Tack för att du delade kvällen och hela lördagen med mig. Oförglömligt minne! Du är en helt fantastisk vän Anna! Löve U!

Bilden på dig i UNT var jättefin! Tack för de fina orden!

Kramar

Anna Östervall

9 maj 2011 08:32

Tack detsamma vännen! :) Jag måste få se tidningen nästa gång jag kommer! *smile*
Hade ett underbart dygn! Måste ha tjejkvällar och sleepovers lite oftare tror jag! :)

 
Annika, Diesel o Indy

Annika, Diesel o Indy

9 maj 2011 07:39

Men visst är det lite kul att ha så många bollar i luften. Jag tycker nog det... Men o andra sidan jobbar inte jag. :)
Hmmm, så det är tävling på g! Berätta mer!! Vill du ha kommenderingshjälp? Stor kram

http://annikasvardag.bloggplatsen.se

Anna Östervall

9 maj 2011 08:35

Absolut! Hellre för mycket att göra än för lite, fast just nu hinner jag inte med att sova så mycket som jag borde och allt annat ligger även det lite efter och det är lite jobbigt... Kommenderingshjälp vore fint, fast just nu måste jag prioritera annat i träningen.

 
Marie, Troya o Tyra

Marie, Troya o Tyra

9 maj 2011 09:16

Ja, ibland kör det ihop sig..glöm inte bort att ta hand om dej själv mitt i allt :)
Kramen!

http://www.troyatyra.se

Anna Östervall

9 maj 2011 09:42

För mig är det "själavårdande" att åka iväg på grejer, som till Johanna och även att träna hundarna. Det jag saknar nu är en heldag i skogen med matsäck, hundar och go` vän. På Chilis tid var det en del sånt, då brukade jag och Sophie åka till Bogesund med hundarna, men inte så mycket numera.
Kram

 
Lindha

Lindha

9 maj 2011 09:29

Många järn i elden som vanligt, men det blir nog lätt så som hundmänniska m jobb & familj :)
Du det kan ju faktiskt vara så att A & F har nu fått vila moment i form, och går bättre än någonsin ;)

http://vildarna.bloggplatsen.se

Anna Östervall

9 maj 2011 09:40

Ja, Axxa brukar vila in momenten. Faran... behöver nöta fjärr och vittring... Kanske inte för hennes skull (?) men för min!! *smile*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 23:06


Bloggplatsen har (troligtvis) gjort sitt, nu drar vi vidare mot nya "utmaningar". Hädanefter hittas vi på: http://rackartygsaxxa.com/ ...

Av Anna Östervall - 22 mars 2013 17:18

Ja, har spiralen väl börjat snurra i fel riktning så känns det ju ibland som att det bara fortsätter. Så är det här just nu. I söndags skulle Jennifer på kalas på andra sidan stan och hela familjen skulle, tack och lov(!), med. När vi ligger på motor...

Av Anna Östervall - 19 mars 2013 09:25

Ja, ibland blir det inte som man tänkt... Min plan för närmsta framtiden var att jobba måndag och tisdag denna vecka för att sedan ta ut semester fram till Lillis anländer. Jag tänkte även se mig själv som fullt frisk och inte gå vidare med utredning...

Av Anna Östervall - 18 mars 2013 08:26

Axxa som alltid varit först till ytterdörren och stått längst fram och tjutit när de ska åka till jobbet på morgnarna vill inte följa med längre. De morgnar tjejerna ska med Robban till jobbet ropar han på tjejerna och på andra ropet brukar Faran mas...

Av Anna Östervall - 16 mars 2013 12:40

Idag är det exakt 21 dagar kvar till beräknad förlossning! Jag har fått för mig att han kommer komma för tidigt, men jag är verkligen inte redo än. Vi får se hur det blir. :) Bilden nedan är från dagens skogstur med varmchoklad och Jennifers egenb...

Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards