rackartyg

Alla inlägg den 1 juni 2012

Av Anna Östervall - 1 juni 2012 09:57

I torsdags morgon möttes hela ekonomiavdelningen, 60 personer, på centralstationen för vidare avfärd till Årstahavsbad och därefter båt till Utö där vi skulle tillbringa två dagar på konferens. Vi tillbringade dagarna med grupparbeten utomhus i strålande solsken och åt fantastisk mat på Utö Värdshus - jag kan verkligen rekommendera en utflykt dit i sommar!


 

     

Det var lyxig hotellfrukost med allsköns frukter och nybakat bröd från Utös eget bageri och allt annat som hör till. Vi hade fika med Utöbakade bullar två gånger om dagen, det var superfräsch lunchbuffé som jag åt minst två portioner av, varje dag. Middagen där jag åt två förrätter, en varmrätt och två efterrätter som var så god att jag satt och blundade och bara njöt när jag åt och så riktigt gott vin till allting.

 


               


Eftersom vi har stegtävling på jobbet var ju alla ute och gick så fort man fick 5 minuter över - de måste trott att vi var smått galna... Efter grupparbetena gick vi en timmes rask promenad och därefter spelade vi brännboll i någon timme och jag måste verklogen ha vilat mig i form sedan skoltiden för jag träffade bollen, men det runda slagträet varje gång och bollen helt okej långt! Jisses vad roligt det var! Efter middagen var det dans med fri bar och när Bakfickan stängde gick vi tillbaka till våra stugor. Vi bodde två och två i en stuga med två sovrum, ett litet vardagsrum med minikök och badrum. Sedan satt jag och Joanna och snackade till 03.45 på natten… 06.30 fick jag ett sms från Therese där hon frågade om jag var vaken och på för en promenad – självklart! Vi var ett gäng som bestämt oss för att jobba på stegen på morgonen men vi var bara tre som kom iväg… Det gick inte fort och helt ärligt vet jag inte varför jag vinglade lite, var det vinet eller var det tröttheten? Förmodligen en kombo – min grupp skrattade åt mig på fredagen, de har aldrig sett mig så trött någon och gång och var förvånade över hur tyst jag var! Hmmm, brukar nog prata en hel del jag…


     

    



På torsdagen fick jag ihop strax över 33.000 steg på promenader, brännboll och dans!

 



Presentation


Anna heter jag som har bloggen. Den kommer mest handla om träningen med mina schäfrar Korad tjh(rh) Äventyrs Faquera -02 & Rackartygs Axxa -07, men även lite om vår vardag med dottern, sambon och hans hund.

Korad Tjh (rh) Äventyrs Faquera


Född 2002.06.29

 

u. KORAD Äventyrs Durin

e. KORAD S BCH Likatorps Birk

 

Genomförd MH, Korad,
lydnadsklass 3,

uppflyttad till lägre spår,

godkänd tjänstehund räddning,

godkänt L-test tullen

Faquera är numera pensionerad från tävling

 

Korad Rackartygs Axxa


Född 2007.09.01

 

u. Äventyrs Faquera

e. Korad Rapports Exxon

 

Genomförd MH, Korad,
1:a pris lydnadsklass 2,

uppflyttad till lägre spår

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards